Warszawa. Pomoc prawna i porady obywatelskie bez oświadczeń
Zmieniają się zasady korzystania z nieodpłatnych porad obywatelskich i prawnych, udzielanych zdalnie przez adwokatów, radców oraz doradców obywatelskich. Nie trzeba już składać oświadczeń. Z pomocy mogą korzystać też osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą.
W związku z wprowadzeniem Tarczy 3.0, od 18 maja został zniesiony obowiązek składania oświadczeń o braku możliwości poniesienia kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Rozszerzono też zakres pomocy o sprawy, dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. Katalog osób uprawnionych do skorzystania z nieodpłatnej porady objął także osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą – poinformował stołeczny ratusz.
Warszawa. Co oznacza pomoc prawna i porady obywatelskie?
Z takiej formy pomocy prawnej i poradnictwa obywatelskiego mogą skorzystać osoby, które nie są w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy.
Pomoc prawna obejmuje wsparcie w zakresie prawa: pracy, cywilnego, karnego, administracyjnego, rodzinnego i opiekuńczego, celnego, dewizowego i handlowego oraz podatkowego (również w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej), ubezpieczenia społecznego i mediacji.
Natomiast poradnictwo obywatelskie to wsparcie w sprawach mieszkaniowych, zabezpieczenia społecznego oraz porad dla osób zadłużonych.
Warszawa. Porady udzielane są zdalnie
16 marca, w związku z koniecznością przeciwdziałania zagrożeniom związanym z koronawirusem, zawieszono do odwołania, działalność stacjonarną wszystkich 35 punktów nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie miasta.
Od 26 marca pomoc jest udzielana zdalnie. Mogą z niej korzystać również osoby wykluczone cyfrowo, bez dostępu do internetu. Wystarczy wysłać maila na adres punktu prowadzonego przez adwokata, radcę prawnego albo organizację pozarządową, wskazując preferowaną formę kontaktu. W przypadku braku dostępu do internetu można zadzwonić do Miejskiego Centrum Kontaktu pod numer 19115.
Warszawa. Można wysłać opinię na temat porady
Można również wyrazić opinię na temat udzielonej porady. W tym celu należy wskazać imię i nazwisko osoby udzielającej porady, adres pocztowy lub mailowy punktu oraz datę jej udzielenia. Trzeba przesłać swoje zdanie e-mailem lub listownie na adres Biura Prawnego (jeśli pomoc była świadczona przez punkt prowadzony przez adwokata lub radcę prawnego) lub Biura Pomocy i Projektów Społecznych (jeżeli pomoc prawna lub poradnictwo obywatelskie były świadczone przez punkt prowadzony przez organizację pozarządową NGO).
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.