Warszawa. Miasto dostępne. Koniec stromych krawężników
Walka z barierami w miejskiej przestrzeni: Zarząd Dróg Miejskich zapowiada likwidację wielu przeszkód, utrudniających poruszanie się, szczególnie osobom z niepełnosprawnością.
25.03.2021 | aktual.: 06.03.2024 20:43
Mimo wieloletniej walki z trzema schodami stolica nadal pełna jest barier, trudnych do pokonania poruszającym się na wózkach inwalidzkich lub z wózkami dziecięcymi. Wciąż pełno w mieście uskoków, wysokich krawężników i niedostępnych schodów.
Wiosna to czas, w którym wiele z tych ograniczeń drogowych może zniknąć. ZDM obiecuje wiele napraw i modernizacji. W czwartek ogłosił przetarg na usuwanie barier architektonicznych.
Takie niewielkie inwestycje, przeważnie nie wiążące się z wielkimi kosztami, są jednak na ogół bardzo ważne dla niektórych użytkowników dróg.
Zarząd ogłosił przetargi na te inwestycje i na oferty czeka do 8 kwietnia. Prace rozpoczną się w kolejnych miesiącach i trwać będą do przyszłego roku. Jest jeszcze czas, by dołożyć swoją cegiełkę do tych miejskich modernizacji. Miejsce wymagające interwencji - obniżenia, przebudowy, likwidacji bariery - można wskazać miejskim służbom, przekazując informację za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu 19115.
Warszawa. Miasto dostępne. Koniec stromych krawężników, schodów i uskoków
"Przestrzeń miejska powinna być komfortowa i dostępna dla wszystkich. Dlatego właśnie ogłosiliśmy przetarg na usuwanie barier architektonicznych. W tym roku, podobnie jak w poprzednim, większy nacisk położymy na zgłoszenia mieszkańców" - poinformował ZDM, przekazując także informację, że udogodnienia powstawać będą nie tylko we wskazanych miejscach, ale także zawsze podczas remontów czy przebudowy drogi dróg.
Tak stanie się już niebawem przy rondzie Dmowskiego, które wkrótce zmieni oblicze - powstaną naziemne przejścia na wysokości ulic Widok, Poznańskiej, Nowogrodzkiej i Parkingowej. Ta modernizacja, na którą w najbliższym czasie ogłoszony będzie przetarg, ucieszy pieszych, rowerzystów, niepełnosprawnych i pasażerów komunikacji miejskiej, którzy po przebudowie wsiadać będą do tramwajów z wygodnych podwyższeń.