RegionalneWarszawaWarszawa. Koniec przebudowy ul. Górczewskiej. Duże zmiany

Warszawa. Koniec przebudowy ul. Górczewskiej. Duże zmiany

Zakończyła się kompleksowa przebudowa jednej z ważniejszych wolskich arterii – ul. Górczewskiej. Na odcinku od ul. Syreny do Młynarskiej pojawiły się nowe chodniki, drogi dla rowerów, miejsca parkingowe i zieleń.

Warszawa. Koniec przebudowy ul. Górczewskiej. Duże zmiany
Źródło zdjęć: © Urząd m.st. Warszawa

27.07.2020 12:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak podkreśla stołeczny ratusz, katalizatorem zmian była budowa drugiej linii metra. Po otwarciu nowych stacji z części ulicy zniknął buspas. W jego miejsce po obu stronach pojawiły się postulowane przez mieszkańców nowe miejsca parkingowe. Jest ich więcej niż przed przebudową. Tym samym geometria ul. Górczewskiej została dostosowana do przekroju ul. Leszno, która jest naturalnym przedłużeniem ul. Górczewskiej w kierunku centrum.

Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski podkreślił, że mimo epidemii koronawirusa prace wykonano w terminie.

- To przykład tego, w jaki sposób można pogodzić racje wszystkich. Interesy z jednej strony kierowców, z drugiej strony – pieszych, również rowerzystów. Mamy więcej zieleni, nowe chodniki antysmogowe, mamy nową ścieżkę rowerową, zostały uporządkowane miejsca do parkowania i jest ich więcej. Wszystko to w sposób jak najbardziej nowoczesny – mówił Rafał Trzaskowski.

- Ulica jest dużo bardziej zielona, bezpieczna i wygodna – mamy nowe oświetlenie czy przejścia z sygnalizacją świetlną – wskazał prezydent.

Jego zdaniem, udało się doprowadzić do inwestycji, z której wszyscy warszawiacy, zwłaszcza mieszkający na Woli, mogą być zadowoleni.

Warszawa. Antysmogowe chodniki

Po obu stronach ulicy ułożone są zupełnie nowe chodniki z betonowych płyt antysmogowych, wyposażone w udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących. Osoby niepełnosprawne mogą korzystać z ramp przy miejscach parkingowych oraz pochylni przy przystankach komunikacji miejskiej.

Po północnej stronie powstała wygodna, asfaltowa droga dla rowerów, która łączy się w spójną sieć z szeregiem innych tras m.in. w al. Prymasa Tysiąclecia i wzdłuż ciągu Leszno-Okopowa-Towarowa.

Warszawa. Więcej zieleni

Przybyło też zieleni - najwięcej na odcinku objętym intensywnymi pracami związanymi z budową metra. Pojawiło się tam niemal 100 nowych drzew, z których blisko 30 zazieleniło pas dzielący ulicy Górczewskiej – czytamy w komunikacie ratusza.

Na dalszym odcinku przede wszystkim udało się zachować większość istniejącej zieleni, która bujnie rośnie głównie po północnej stronie ulicy. Oprócz tego posadzonych zostało ponad 20 nowych drzew oraz 11 tysięcy krzewów i bylin. Łącznie pokrywają teren ponad 2 tysięcy m².

Warszawa. Nowe oświetlenie

Ulica zyskała nowe oświetlenie. Pojawiły się nowe latarnie z oświetleniem ledowym, które dają lepsze światło i znaczne oszczędności energii. Przebudowana została również sygnalizacja świetlna przy ul. Płockiej i Syreny. Nowe światła są wyposażone w automatyczną detekcję oraz zsynchronizowane z pozostałymi skrzyżowaniami, co powinno zapewnić płynność ruchu.

Warszawa. Nowe przejścia dla pieszych

Istotne dla uspokojenia ruchu i bezpieczeństwa są również dodatkowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy z sygnalizacją przy ul. Tyszkiewicza. Nowe przejście pomoże lepiej skomunikować ze sobą osiedla po północnej stronie Górczewskiej z rejonem Kolonii Wawelberga.

Przebudowę na odcinku Syreny – Sokołowska, czyli w bezpośrednim rejonie nowej stacji metra Młynów, wykonało Metro Warszawskie. Również tam powstały udogodnienia dla pieszych. Na wysokości ul. Sokołowskiej piesi mogą przedostać się na drugą stronę ulicy, korzystając z nowych przejść podziemnych wyposażonych w windy. Z kolei na wysokości stacji PKP Młynów kolejarze dostosowali wiadukt kolejowej linii obwodowej do ruchu pieszego. Wysiadający z pociągów mogą przekroczyć Górczewską w tym miejscu, korzystając z wyposażonej w windy kładki wzdłuż torowiska.

Warszawa. Udogodnienia dla kierowców

Wyremontowana została też nawierzchnia jezdni na długim ciągu wschód-zachód. W zeszłym roku jako pierwsza remont przeszła ulica Leszno. W kwietniu tego roku ZDM oraz Metro Warszawskie zakończyły na podległych sobie odcinkach przebudowę ul. Górczewskiej od al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Płockiej.

Teraz oddany jest do dyspozycji kierowców ostatni odcinek, czyli od ul. Płockiej do ul. Młynarskiej. Na początku czerwca miejscy drogowcy wykonali dodatkowo weekendowe frezowanie ronda Józefa Szczepańskiego „Ziutka” u zbiegu ul. Górczewskiej i al. Prymasa Tysiąclecia.

Komentarze (0)