Ruszyła budowa kolejnego mostu na Wiśle. Połączy Wawer z Wilanowem
Prace budowlane zakończą się w sierpniu 2020 roku.
- W środę było symboliczne rozpoczęcie budowy obwodnicy południowej na odcinku "B". Czyli tam, gdzie będzie realizowany most przez Wisłę - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Odcinek ten ma kosztować 757 mln złotych. Prace budowlane zakończą się w sierpniu 2020 roku.
- Odcinek "B" to trasa prowadząca od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński - wyjaśnia Tarnowska. Most będzie miał 1,5 kilometra długości, osiem pasów ruchu (po cztery w każdym kierunku) i ścieżki rowerowe. Będzie najbardziej na południe wysuniętą przeprawą w stolicy.
Projekt inwestycji zakłada budowę drogi ekspresowej, mostu, przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych i przejazdu kolejowego. Obejmuje również budowę ekranów akustycznych. Cała obwodnica ma połączyć drogi krajowe w kierunku Terespola, Lublina, Krakowa i Wrocławia. To także połączenie Trasy Armii Krajowej z węzłem A2 Konotopa do Gdańska i Białegostoku.
Pozostałymi wyłonionymi wykonawcami są: dla odcinka "A" (tu głównym elementem jest tunel pod Ursynowem) włoska firma Astaldi, a dla odcinka "C" - WARBUD S.A.