Ratusz chce wprowadzić opłaty za korzystanie ze stołecznych mostów?
Tak twierdzi Prawo i Sprawiedliwość. Ratusz zaprzecza
09.10.2013 15:53
Zapis o możliwości wprowadzenia tego typu opłaty znalazł się w zapisie o rozwoju systemu opłat za korzystanie z infrastruktury drogowej w strategii transportowej m.st. Warszawy - podaje "Gazeta Wyborcza".
Zadanie 10. Rozwój systemów opłat (wprowadzanie mechanizmów fiskalnych) za korzystanie z infrastruktury drogowej
Niezależnie od opłat za parkowanie, w dalszej przyszłości w celu ograniczania używania samochodów osobowych oraz powiązania korzystania z infrastruktury drogowej z ponoszeniem kosztów jej budowy i eksploatacji, rozważone będą możliwości wprowadzenia w Warszawie:
- opłat za korzystanie z wybranych elementów układu drogowego (np. mostów i tuneli),
- opłat za wjazd do obszaru centralnego.
Taki zapis znajduje się w dokumencie (możecie się z nim zapoznać tutaj ).
Rzecznik stołecznego ratusza Bartosz Milczarczyk odpiera zarzuty PiSu mówiąc, że strategia to jedynie zbiór możliwych narzędzi, niekoniecznie do wykorzystania. Jak mówi, na wprowadzenie opłat za korzystanie z mostów czy tuneli przyjdzie czas najwcześniej za 10 lat, po zakończeniu budowy II linii metra *i obwodnicy Warszawy . *
Hanna Gronkiewicz-Waltz broni się na Facebooku:
Nie będzie opłat dla kierowców. Nigdy nie pracowaliśmy ani nie zamierzamy podjąć prac nad wprowadzeniem opłat dla kierowców za przejazd mostami, tunelami i inną miejską infrastrukturą. W ciągu ostatnich lat w Warszawie powstały rozwiązania drogowe, które ułatwiają mieszkańcom poruszanie się po mieście. Węzły Marsa i Łopuszańska odkorkowały kluczowe, nieprzejezdne od lat, skrzyżowania. Most Marii Skłodowskiej-Curie bardzo popularną ul. Modlińską i most Grota-Roweckiego. „Strategia zrównoważonego rozwoju systemu transportowego Warszawy” to zbiór narzędzi, stosowanych w Europie i na świecie, wskazujących możliwe rozwiązania prowadzące do równoważenia sytemu transportu. Możliwość wprowadzenia opłat za korzystanie z mostów, tuneli, czy płatnego wjazdu do centrum to jednak tylko jedna z setek opcji. Opcji, na którą się nie godzę!