RegionalneWarszawaPrawie 40 mln pojazdów w Al. Prymasa Tysiąclecia. "To najbardziej obciążona stołeczna arteria"

Prawie 40 mln pojazdów w Al. Prymasa Tysiąclecia. "To najbardziej obciążona stołeczna arteria"

Statystyki za 2015 rok zaprezentował Zarząd Dróg Miejskich.

Prawie 40 mln pojazdów w Al. Prymasa Tysiąclecia. "To najbardziej obciążona stołeczna arteria"

Al. Prymasa Tysiąclecia, Dolina Służewiecka i Wisłostrada - to najbardziej obciążone arterie w Warszawie. Tą pierwszą przejechało w 2015 r. prawie 40 mln pojazdów - poinformował w poniedziałek stołeczny Zarząd Dróg Miejskich.

ZDM przedstawił najnowsze dane ze swojego systemu Automatycznych Pomiarów Ruchu. Wynika z nich, że w czasie poprzedniego roku al. Prymasa Tysiąclecia przejechało 38,6 mln pojazdów, na drugim miejscu znalazła się Dolina Służewiecka, którą pokonało 29,5 mln pojazdów. Podium w kategorii najbardziej obleganych ulic zamknęła Wisłostrada z wynikiem 28,4 mln pojazdów w 2015 r.

Według danych ZDM przez most Marii Skłodowskiej-Curie przejechało w ubiegłym roku 24,1 mln pojazdów, al. Krakowską - 23,5 mln, a aleją Jana Pawła II 21,6 mln pojazdów. Na kolejnych miejscach znalazły się: ul. Pułkowa i ul. Czecha z wynikiem odpowiednio 20,6 mln i 19,8 mln pojazdów, a także most Gdański - 19,6 mln, ul. Wawelska - 15,9 mln, Wybrzeże Szczecińskie - 15,8 mln, al. Komisji Edukacji Narodowej - 12,2 mln pojazdów.

Prawie 40 mln pojazdów na Prymasa Tysiąclecia, 30 mln na Wisłostradzie. Oto najnowsze dane.

— ZDM Warszawa (@ZDM_Warszawa)

ZDM podkreśla, że w większości wymienionych punktach pomiaru ruchu, poziom natężenia utrzymuje się na podobnym poziomie od kilku lat. Znaczący spadek ruchu ZDM odnotował m.in. na Wisłostradzie i ul. Wawelskiej. Na tej ostatniej ulicy w porównaniu z 2014 r. ZDM odnotował spadek ruchu o blisko milion pojazdów, odciążył ją most Łazienkowski - napisano na stronie ZDM . Zarząd może mierzyć natężenie ruchu, dzięki punktom stałego pomiaru ruchu, które działają w stolicy od lat 90. Obecnie w systemie znajduje się ich 109. Pomiar jest możliwy dzięki pętlom indukcyjnym, znajdującym się pod warstwą ścieralną drogi. W ten sposób dane trafiają do specjalnego systemu, gdzie są zbierane i analizowane.

Źródło: PAP

Obraz
statystykiautakorki
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)