Trwa ładowanie...

Płać podatki w Warszawie! To się opłaca

Ruszyła kampania "Warszawiak to nie epitet

Płać podatki w Warszawie! To się opłaca
dkeihoz
dkeihoz

*Jedna trzecia stołecznych wpływów pochodzi z podatków PIT płaconych przez mieszkańców Warszawy; w 2016 r. kwota ta może sięgnąć 4,5 mld zł - szacuje stołeczny ratusz, który prowadzi kampanię "Warszawiak to nie epitet - rozlicz swój PIT w stolicy". *

Kampania ma zachęcać osoby mieszkające w Warszawie, choć niezameldowane, by dołączyły do grona stołecznych podatników.

Ułatwienia dla płacących podatki

Wiceprezydent stolicy Jarosław Jóźwiak we wtorek na konferencji prasowej zaznaczył, że ratusz już po raz kolejny zachęca do rozliczania PIT-ów w Warszawie. Kampania rusza właśnie teraz, bo - jak mówił - "jest to ten okres, kiedy najwięcej osób zaczyna myśleć o tym, że musi rozliczyć swojego PIT-a".

- Chcemy przekonać, że jest to bardzo proste, i jak to można powiedzieć kolokwialnie, nie boli. Wystarczy na pierwszej stronie PIT-a wpisać warszawski adres zamieszkania - powiedział Jóźwiak. Wyjaśnił, że nie jest wymagane zameldowanie w stolicy.

dkeihoz

Ratusz podkreśla, że dzięki pozyskanym środkom rozwija się m.in. komunikacja publiczna, remontowane i budowane są drogi oraz ścieżki rowerowe. Ponadto realizowane są różnego rodzaju programy dla juniorów i seniorów, jak np. "Las dla dociekliwych" i "Las dla rodziny" w Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej. - Dzięki temu nam w mieście, nam wszystkim warszawiakom będzie dużo lepiej się żyło - zapewniał wiceprezydent.

Dyrektor biura marketingu miasta Robert Zydel powiedział, że kampania będzie prowadzona za pomocą reklamy w prasie dzielnicowej, lokalnej i ogólnokrajowej, w lokalnych stacjach radiowych, sieci reklamowej Google oraz w internecie. Zostaną stworzone również spoty, które będzie można zobaczyć we wszystkich środkach komunikacji publicznej - autobusach, tramwajach, metrze oraz Szybkiej Kolei Miejskiej. Ponadto w Warszawie pojawią się plakaty i billboardy.

21 tys. nowych osób

Jak mówił Jóźwiak, poza tym, że warto zabiegać o nowych podatników, "warto też o nich dbać". - Stąd wprowadzone już od kilku lat preferencje dla płacących podatki, takie jak: dodatkowe punkty na rekrutację w żłobku czy przedszkolu, tańsze bilety komunikacji miejskiej, ale też różnego rodzaju zniżki w miejskich ośrodkach i jednostkach, także w prywatnych instytucjach, które do programu Karta Warszawiaka przystąpiły" - dodał. Kampania potrwa do końca kwietnia, czyli do ostatniego momentu rozliczania PIT za 2015 r.

Z informacji miasta wynika, że działania zachęcające do płacenia PIT w stolicy przynoszą pozytywne efekty. W ubiegłym roku ponad 21 tys. nowych osób zdecydowało się rozliczyć w Warszawie podatek za 2014 r. Ratusz zaznacza, że jeszcze kilka lat temu (np. w 2009 r.), kiedy nie było kampanii oraz działań zachęcających przyjezdnych do płacenia podatku PIT w Warszawie, przyrost nowych podatników
wynosił niespełna tysiąc osób. Dzięki temu wzrostowi dochody do budżetu miasta w 2016 r. będą wyższe o 75,4 mln zł.

dkeihoz
dkeihoz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dkeihoz
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj