Pierwszy Jazz przyjechał do Warszawy
W nocy do stolicy dotarł pierwszy z wyprodukowanych przez Pesę dwukierunkowych tramwajów
Pierwszy z nowych tramwajów dla Warszawy jest już w stolicy. Tramwaje Warszawskie kupiły 45 takich pojazdów. Dostawy dwukierunkowych tramwajów rozpoczęły się terminowo i potrwają do maja 2015 r. Zanim wyjadą na stołeczne tory, przejdą w Warszawie proces homologacyjny – czytamy na stronie "Transportu Publicznego".
Czytaj też: Oto nowe tramwaje dla Warszawy!
Jazz Duo mają długość 29,7 m, są w pełni klimatyzowane i całkowicie niskopodłogowe. W każdym pojeździe znajdzie się monitoring, system elektronicznej informacji pasażerskiej z ekranami LCD, 28 miejsc siedzących. Tramwaje będą miały zasobniki energii, które pozwolą zaoszczędzić do 7 proc. energii trakcyjnej, jak również przejechać odcinek torów pozbawiony sieci trakcyjnej. Łączny koszt zamówienia 45 tramwajów to 380 088 552 zł brutto.
Warszawa zamówiła dwukierunkowe tramwaje z myślą o obsłudze linii w czasie remontów czy budowy nowych tras. Jazz Duo będą jeździły też na liniach dowozowych do węzłów, przy których brakuje miejsca na klasyczne pętle – pojawiają się pomysły wybudowania torów odstawczych przy stacjach metra Rondo Daszyńskiego, Wierzbno czy Ratusz oraz niedaleko pl. Zbawiciela .
Jazzy Duo nie są pierwszymi dwukierunkowymi tramwajami w Warszawie – PESA już wcześniej, w ramach kontraktu na 186 tramwajów , dostarczyła sześć Swingów Duo do obsługi niepełnej trasy przez Most Północny.