Pierwsze urodziny Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115

Z tej okazji projekt dostał dofinansowanie w wysokości ponad 3,7 mln zł

Obraz

Warszawa, obok Berlina, Londynu czy Nowego Jorku, ma centrum kontaktu z mieszkańcami, które wykorzystuje nie tylko tradycyjne formy komunikacji jak telefon. Uruchomione zostały też aplikacja mobilna i strona internetowa z możliwością zgłoszenia spraw przez portal, czat lub e-mail. W ten sposób warszawiacy mogą załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu.

"Dwukrotnie przesłałem informację o zniszczonym przystanku. Raz w listopadzie ubiegłego roku, drugi raz na początku stycznia". I nic"

Jak dotąd warszawiacy niejednokrotnie narzekali na funkcjonowanie numeru. Przykładem jest chociażby list przysłany do naszej redakcji przez jednego z czytelników .

To nie wszystko. Ratusz zachęca do korzystania z telefonu interwencyjnego 19115. Koszt połączenia z numerem jest zgodny z taryfą operatora osoby dzwoniącej. W praktyce oznacza to, że za czekanie na zgłoszenie się operatora płacimy. Czasem nawet spore pieniądze. Na sprawę zwróciła uwagę Gazeta.pl, która opisała przypadek mieszkanki Wawra - kobieta na połączenie z konsultantem musiała czekać ponad 20 minut. *Za przekazanie uwag o reformie śmieciowej musiała zapłacić teraz 35 zł. *

Jak chwali się Ratusz, w ciągu ostatniego roku w centrum Warszawa 19115 zgłoszonych zostało prawie 300 tys. spraw – statystycznie, co szósty warszawiak w ostatnim roku kontaktował się z urzędem przez centrum. Spośród zgłoszonych spraw, 90 proc. zostało zrealizowanych. Najwięcej, bo aż 216,6 tys., było próśb o informację, pozostałe to interwencje, wolne wnioski czy sprawdzenie statusu sprawy.

Suma trwania rozmów wszystkich konsultantów w pierwszym roku funkcjonowania Warszawy 19115 to prawie 22 tys. godzin, co daje w sumie aż 2,5 roku. Do kontaktu z urzędem warszawiacy najczęściej wybierali telefon - 85,6% wszystkich zgłoszeń.

Usługi Warszawa 19115 są dostępne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu

Każdego dnia do dyspozycji mieszkańców czeka zespół ok. 80 konsultantów, którego zadaniem jest przyjmowanie i dystrybuowanie zgłaszanych spraw do odpowiednich komórek merytorycznych. Dziennie konsultanci przyjmują około 850 próśb o informację lub interwencję. Oprócz udzielania informacji w zakresie m.in. kursowania komunikacji miejskiej, wyrabiania dokumentów, Centrum umożliwia mieszkańcom zgłaszanie problemów, które wymagają interwencji służb miejskich. Wszystkie zgłoszenia są zarejestrowane w systemie, a ich realizacja podlega stałemu monitoringowi do czasu wyjaśnienia sprawy. Usługa nie obejmuje natomiast zgłoszeń dotyczących zagrożenia zdrowia i życia.

Dotacja na pierwsze urodziny

Prezentem na pierwsze urodziny centrum Warszawa 19115 jest podpisanie umowy o dofinansowanie projektu w wysokości ponad 3,7 mln zł. W poniedziałek, 3 listopada, w tej sprawie umowę podpisali zastępca Prezydenta m.st. Warszawy Michał Olszewski oraz wicemarszałkowie Leszek Ruszczyk i Wiesław Raboszuk. W ramach inwestycji został zakupiony i wdrożony system informatyczny typu Call Center zintegrowany z systemem CRM (Customer Relationship Management).

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Nawrocki wrzucił zdjęcia. Zwraca uwagę jeden szczegół
Nawrocki wrzucił zdjęcia. Zwraca uwagę jeden szczegół
Wyniki Lotto 16.09.2025 – losowania Eurojackpot, Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Wyniki Lotto 16.09.2025 – losowania Eurojackpot, Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Jacek Bury opuszcza Polskę 2050. "Nie chcę już iść tą drogą"
Jacek Bury opuszcza Polskę 2050. "Nie chcę już iść tą drogą"
Rosyjskie drony nad Polską. Papież: Polacy są zaniepokojeni
Rosyjskie drony nad Polską. Papież: Polacy są zaniepokojeni
Będą chcieli kary śmierci. To on miał zabić Charliego Kirka
Będą chcieli kary śmierci. To on miał zabić Charliego Kirka
Tragiczny wypadek z autobusem. Pieszy zmarł w szpitalu
Tragiczny wypadek z autobusem. Pieszy zmarł w szpitalu
To już kolejny szpital. Covid-19 znów w natarciu
To już kolejny szpital. Covid-19 znów w natarciu
Zełenski: Polska nie jest w stanie chronić ludzi przed masowym atakiem
Zełenski: Polska nie jest w stanie chronić ludzi przed masowym atakiem
Nawrocki w Berlinie o reparacjach. Niemiecka prasa komentuje
Nawrocki w Berlinie o reparacjach. Niemiecka prasa komentuje
Nagranie mrozi krew w żyłach. Atak na uczelnię w Ukrainie
Nagranie mrozi krew w żyłach. Atak na uczelnię w Ukrainie
"Sugestie są kłamstwem". Stanowczy wpis szefa MON o plotkach
"Sugestie są kłamstwem". Stanowczy wpis szefa MON o plotkach
Bosacki tłumaczy się ze słów w ONZ. "Taki był mój stan wiedzy"
Bosacki tłumaczy się ze słów w ONZ. "Taki był mój stan wiedzy"