Pierwsze urodziny Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115

Z tej okazji projekt dostał dofinansowanie w wysokości ponad 3,7 mln zł

Obraz

Warszawa, obok Berlina, Londynu czy Nowego Jorku, ma centrum kontaktu z mieszkańcami, które wykorzystuje nie tylko tradycyjne formy komunikacji jak telefon. Uruchomione zostały też aplikacja mobilna i strona internetowa z możliwością zgłoszenia spraw przez portal, czat lub e-mail. W ten sposób warszawiacy mogą załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu.

"Dwukrotnie przesłałem informację o zniszczonym przystanku. Raz w listopadzie ubiegłego roku, drugi raz na początku stycznia". I nic"

Jak dotąd warszawiacy niejednokrotnie narzekali na funkcjonowanie numeru. Przykładem jest chociażby list przysłany do naszej redakcji przez jednego z czytelników .

To nie wszystko. Ratusz zachęca do korzystania z telefonu interwencyjnego 19115. Koszt połączenia z numerem jest zgodny z taryfą operatora osoby dzwoniącej. W praktyce oznacza to, że za czekanie na zgłoszenie się operatora płacimy. Czasem nawet spore pieniądze. Na sprawę zwróciła uwagę Gazeta.pl, która opisała przypadek mieszkanki Wawra - kobieta na połączenie z konsultantem musiała czekać ponad 20 minut. *Za przekazanie uwag o reformie śmieciowej musiała zapłacić teraz 35 zł. *

Jak chwali się Ratusz, w ciągu ostatniego roku w centrum Warszawa 19115 zgłoszonych zostało prawie 300 tys. spraw – statystycznie, co szósty warszawiak w ostatnim roku kontaktował się z urzędem przez centrum. Spośród zgłoszonych spraw, 90 proc. zostało zrealizowanych. Najwięcej, bo aż 216,6 tys., było próśb o informację, pozostałe to interwencje, wolne wnioski czy sprawdzenie statusu sprawy.

Suma trwania rozmów wszystkich konsultantów w pierwszym roku funkcjonowania Warszawy 19115 to prawie 22 tys. godzin, co daje w sumie aż 2,5 roku. Do kontaktu z urzędem warszawiacy najczęściej wybierali telefon - 85,6% wszystkich zgłoszeń.

Usługi Warszawa 19115 są dostępne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu

Każdego dnia do dyspozycji mieszkańców czeka zespół ok. 80 konsultantów, którego zadaniem jest przyjmowanie i dystrybuowanie zgłaszanych spraw do odpowiednich komórek merytorycznych. Dziennie konsultanci przyjmują około 850 próśb o informację lub interwencję. Oprócz udzielania informacji w zakresie m.in. kursowania komunikacji miejskiej, wyrabiania dokumentów, Centrum umożliwia mieszkańcom zgłaszanie problemów, które wymagają interwencji służb miejskich. Wszystkie zgłoszenia są zarejestrowane w systemie, a ich realizacja podlega stałemu monitoringowi do czasu wyjaśnienia sprawy. Usługa nie obejmuje natomiast zgłoszeń dotyczących zagrożenia zdrowia i życia.

Dotacja na pierwsze urodziny

Prezentem na pierwsze urodziny centrum Warszawa 19115 jest podpisanie umowy o dofinansowanie projektu w wysokości ponad 3,7 mln zł. W poniedziałek, 3 listopada, w tej sprawie umowę podpisali zastępca Prezydenta m.st. Warszawy Michał Olszewski oraz wicemarszałkowie Leszek Ruszczyk i Wiesław Raboszuk. W ramach inwestycji został zakupiony i wdrożony system informatyczny typu Call Center zintegrowany z systemem CRM (Customer Relationship Management).

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Flaga Wagnerowców na granicy. Estonia wyśmiała zdarzenie
Flaga Wagnerowców na granicy. Estonia wyśmiała zdarzenie
Ogromne protesty w Serbii. Prezydent zapowiedział spełnienie żądań
Ogromne protesty w Serbii. Prezydent zapowiedział spełnienie żądań
Obława policji w Smogorzewie. Na drodze leśnej padły strzały
Obława policji w Smogorzewie. Na drodze leśnej padły strzały
Inwazja na Tajwan? "Xi Jinping jest świadomy konsekwencji"
Inwazja na Tajwan? "Xi Jinping jest świadomy konsekwencji"
Wyniki Lotto 02.11.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Wyniki Lotto 02.11.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Inwestycja na cmentarzu. Akademia KGB na dawnej nekropolii
Inwestycja na cmentarzu. Akademia KGB na dawnej nekropolii
Minister rolnictwa reaguje na oświadczenie Telusa. "Jestem załamany"
Minister rolnictwa reaguje na oświadczenie Telusa. "Jestem załamany"
Wypadek podczas pościgu. Jest nowy komunikat policji
Wypadek podczas pościgu. Jest nowy komunikat policji
Dramatyczny finał poszukiwań. Ciała braci na dnie jeziora
Dramatyczny finał poszukiwań. Ciała braci na dnie jeziora
Działo się 2 listopada: groźby USA, atak hakerski i oświadczenie Telusa
Działo się 2 listopada: groźby USA, atak hakerski i oświadczenie Telusa
"Brednie u Rymanowskiego". Okładka gazety wywołała kontrowersje
"Brednie u Rymanowskiego". Okładka gazety wywołała kontrowersje
Nadchodzi bardzo duże ochłodzenie. Podano, kiedy się zacznie
Nadchodzi bardzo duże ochłodzenie. Podano, kiedy się zacznie