Trwa ładowanie...

Nowe drogi nie odkorkują Warszawy!

W tym roku w korkach spędzimy pięć godzin więcej niż w zeszłym!

Nowe drogi nie odkorkują Warszawy!
d2mxvoj
d2mxvoj

Firma TomTom przygotowała raport, w którym nasza stolica jest zawsze na bardzo wysokiej pozycji. Dlaczego? Bowiem o miejscu w rankingu decyduje średni poziom zatłoczenia. O sprawie czytamy w Gazecie Prawnej .

Mieszkaniec Madrytu czy Liverpoolu dojeżdżając do pracy spędzi w tym roku w korkach 2,5 dnia. Warszawiak – 4,5 dnia. Mimo kolejnych inwestycji mających odkorkować miasto, Warszaw wciąż znajduje się w ścisłej czołówce.****

W najnowszym raporcie średni poziom zatłoczenia dla Warszawy wynosi 44 proc. Oznacza on, o ile więcej czasu zajmuje przejazd przez miasto w porównaniu z sytuacją, gdy ruch uliczny przepływa swobodnie. Jeśli nasz dojazd do pracy trwa pół godziny, a sytuacja nie ulegnie poprawie,* w tym roku w korkach spędzimy aż 110 godzin.* W 2012 r. było to 105 godzin przy wskaźniku zatłoczenia wynoszącym 42 proc.

TomTom zbadała 59 europejskich miast, które mają powyżej 800 tys. mieszkańców. Gorzej od Warszawy jest tylko w Moskwie (65 proc.) i Stambule (57 proc.).

d2mxvoj

Gazeta zwraca uwagę na inna rzecz. Z danych GUS wynika, że o ile w 2005 r. w mieście było 1700 km dróg powiatowych i gminnych o nawierzchni twardej, o tyle w 2011 r. – już niemal 1900 km. W tym samym okresie zwiększył się też tabor komunikacji miejskiej: autobusów z 1458 do 1561 sztuk, a tramwajów z 714 do 779. Ukończono budowę pierwszej linii metra, otwarto most Skłodowskiej-Curie, część południowej obwodnicy (POW), dociągnięto wreszcie autostradę A2. Zwiększyła się sieć buspasów. Tymczasem zatory w stolicy są coraz większe.

Co jest przyczyną? Na pewno wzrost zmotoryzowania mieszkańców stolicy i okolic. W 2000 r. posiadaliśmy 611 tys. aut, obecnie - 965 tysięcy, co oznacza, że na tysiąc osób przypada 580 samochodów osobowych. Dla porównania, w mniej zakorkowanym Berlinie - 324.

Czy sytuacja się poprawi po otwarciu II linii metra oraz zakończenia budowy Południowej Obwodnicy Warszawy? Niekoniecznie. Budowa (lub modernizacja)
nowych dróg nie zawsze prowadzi do zwiększenia przepustowości - gdy kierowcy dostają nowe drogi, rezygnują z komunikacji publicznej i korki znów się zwiększają.

d2mxvoj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2mxvoj
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj