Najnowocześniejsze składy metra na świecie dla Warszawy!
W wiedeńskich zakładach Siemensa stoją już pierwsze, pomalowane w stołeczne barwy, wagony Inspiro.
Warszawa jest pierwszym miastem, do którego trafią składy najnowszej generacji. To największy kontrakt Siemensa w Polsce. Do stolicy Polski trafi łącznie 35 składów (210 wagonów), z czego ok. piętnaście pociągów ma wzmocnić I linię metra, a pozostałe dwadzieścia będzie obsługiwać II linię. Umowa przewiduje możliwość zwiększenia zamówienia o 50%. Jak deklarują przedstawiciele warszawskiego metra, w obliczu planów rozbudowy II linii, opcja ta wydaje się prawdopodobna.
Siemens reklamuje pociągi Inspiro jako najlżejsze na rynku. Dzięki aluminiowym komponentom ich waga jest obniżona o ok. 10% względem innych, podobnych składów. To oznacza niższe zużycie energii i koszty utrzymania. Sporym ułatwieniem są znacznie wydłużone okresy międzyprzeglądowe, wynoszące około trzy miesiące (dla porównania składy rosyjskie muszą przechodzić testy co 20 godzin, a pociągi alstomowskie co 14 dni). Jest to szczególnie ważne zwłaszcza przy II linii warszawskiego metra, pozbawionej w początkowej fazie własnej stacji techniczno-postojowej. Największą zmianą dla pasażerów będzie jednoprzestrzenność pociągów.
Pierwsze jazdy próbne mają się odbyć jesienią w niemieckim centrum testowym Siemensa. Dwa pierwsze składy spodziewane są w Warszawie już w grudniu tego roku, a dostawy mają potrwać do końca 2013 r. Dziesięć pierwszych składów powstaje w wiedeńskiej fabryce Siemensa. Pozostałe zostaną złożone w Nowym Sączu w zakładach Newagu, który jest partnerem Siemensa w konsorcjum.
- Projekt dostawy wagonów metra dla Warszawy jest dla nas jednym z najważniejszych przedsięwzięć. Inspiro to najnowsza konstrukcja Siemensa. Jednocześnie to największy kontrakt w historii Siemensa Sp. z o.o. w Polsce. Cieszy nas fakt, że to właśnie Warszawa będzie pierwszym miastem na świecie, gdzie pojawią się nasze najnowocześniejsze składy, do produkcji których wykorzystaliśmy innowacyjne rozwiązania w tej dziedzinie. Inspiro jest w znacznym stopniu wykonany z elementów podlegających recyklingowi, co czyni nasze rozwiązanie jeszcze bardziej przyjaznym dla środowiska. Cieszę się, że te aspekty naszej oferty zyskały uznanie ze strony klienta- Metra Warszawskiego. Oficjalna prezentacja wagonów Inspiro odbędzie się podczas największej branżowej imprezy na świecie – wrześniowych Międzynarodowych Targów Kolejnictwa Innotrans 2012 w Berlinie. Wówczas po raz pierwszy szersze grono widzów będzie mogło zobaczyć efekty naszej pracy -* powiedział Dr Marek Bielski, dyrektor sektora Infrastructure and Cities,
członek zarządu Siemensa w Polsce specjalnie dla Rynku Kolejowego.*