Na pl. Wileńskim bez dramatu komunikacyjnego
Mieszkańcy praskiej strony Wisły byli rano spokojni. Tylko niektórzy czuli się zagubieni.
23.07.2012 14:47
Dziś rano i popołudniu na pl. Wileńskim obyło się bez dramatów. Osoby, które wysiadały przy Dworcu Wileńskim z autobusów jadących z Targówka, Bródna i Zacisza, miały tylko jeden problem - czy dostać się na drugą stronę placu idąc w lewo, czy w prawo. Wiele osób skierowało się w prawą stronę, z której przejścia do autobusów jadących do centrum nie ma. Wtedy trzeba było się cofnąć i pójść z drugiej strony budowy. Na najbardziej zdezorientowanych pasażerów czekali informatorzy, których zobaczyć było można wszędzie.
Na przystanku, z którego autobusy odjeżdżały w stronę pl. Bankowego, pracownicy ZTM-u ogłaszali przez megafon, jaki autobus podjeżdża na przystanek. - Wszystko jest nieźle zorganizowane, nie ma się do czego przyczepić - mówił nam pewien warszawiak, który tą trasą porusza się codziennie. - Jestem emerytem, nigdzie mi się nie spieszy. Widzę, że te utrudnienia nie są bardzo uciążliwe, da się przeżyć - mówił kolejny warszawiak, mieszkaniec Targówka.
Planując podróż z Pragi do centrum miasta i w drugą stronę, na pewno warto zarezerwować sobie dodatkowe 5 minut na przejście pomiędzy przystankami.
Przejazd na pl. Wileńskim zamknięto w niedzielę 22 lipca. Zamknięcie pl. Wileńskiego dla autobusów pozwoli na przywrócenie ruchu stałego dla wszystkich mieszkańców Warszawy od placu Bankowego wzdłuż al. Solidarności, łącznie z mostem Śląsko – Dąbrowskim, o trzy miesiące wcześniej niż planowano. Ulica Targowa zostanie odtworzona o miesiąc wcześniej niż planowano, a most Śląsko – Dąbrowski będzie mógł służyć objazdowi w przypadku konieczności ograniczenia ruchu na czas remontu mostu Grota – Roweckiego. Dodatkowym argumentem przemawiającym za czasowym wstrzymaniem ruchu jest fakt, iż dzięki temu ciężki sprzęt będzie jeździł o trzy miesiące krócej po wąskich praskich ulicach, np. po ul. Jagiellońskiej.
Dzięki zamknięciu pl. Wileńskiego dla autobusów możliwe będzie szybsze wykonanie części stacji znajdujących się w obrębie skrzyżowania. Do wykonania jest 20 paneli ścian szczelinowych, 11 baret, 7 panelowa ściana odcinająca (cut-off wall), 42 metrowa ściana odcinająca z profili larsena. W przypadku utrzymania ruchu w al. Solidarności dla pojazdów uprawnionych, czas potrzebny na operację wyniósłby ponad 4 miesiące.