Mimo utrudnień, pojedziemy metrem w 2014 r.
Tak obiecuje Prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz
Kilka dni temu w mediach pojawiły się doniesienia o tym, że tunel Wisłostrady będzie musiał być częściowo rozebrany i zbudowany od nowa. Urząd Miasta zaprzeczył takim doniesieniom w oficjalnym oświadczeniu, jakie pojawiło się na stronie internetowej urzędu. Zamieszczono również listę zalecanych prac oraz opinię potwierdzoną podpisami fachowców. Można się z nimi zapoznać na stronie www.um.warszawa.pl
W tunelu Wisłostrady pojawiła się również Prezydent Warszawy: - Chciałabym, żeby Państwo trzymali kciuki za tą najważniejszą inwestycję dla mieszkańców Warszawy. Jest to bardzo trudne przedsięwzięcie, realizowane w skomplikowanych warunkach gruntowych. Zabezpieczenie tunelu Wisłostrady idzie zgodnie z planem. Mimo wszystkich utrudnień, metrem pojedziemy w 2014 r. - powiedziała* Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.*
- 15 grudnia mają się zakończyć toczące się prace zabezpieczające, następnie będzie trwała procedura dopuszająca tunel do ruchu drogowego - mówi z kolei* Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego*.
Pozostaje więc... trzymać kciuki. Oby pomogło.
.......................................................................................................................................................................
Do awarii doszło w nocy z 13 na 14 sierpnia tego roku. W trakcie wykonywania przejścia pod tunelem Wisłostrady po stronie zachodniej stacji „Powiśle”, nastąpił niekontrolowany wypływ nawodnionego gruntu. Skutkiem tego było zamknięcie dla ruchu drogowego tunelu Wisłostrady.
Prace naprawcze tunelu rozpoczęły się 12 września - szacowany czas naprawy określono jako przedział pomiędzy 2-4 miesiące. Do opracowania metodologii wypełnienia pustki powstałej po zdarzeniu posłużyły wykonane badania sejsmiczne oraz badania za pomocą georadaru.
W poniedziałek 1 października zakończyła się pierwsza faza wypełniania pustki pod tunelem Wisłostrady za pomocą specjalnej mieszanki. 2 października rozpoczęła się druga faza badań wypełnienia pustki pod tunelem Wisłostrady oraz metodą odwiertów uzupełnienia ubytków powstałych w trakcie wtłaczania.