Metro na Wolę już z wszystkimi pozwoleniami. Wojewoda: można rozpocząć budowę
"Złożona dokumentacja jest zgodna z przepisami prawa, nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby Inwestor rozpoczął prace na zachodnim odcinku II linii metra"
20 września wojewoda mazowiecki wydał pozwolenia na budowę dla kolejnych obiektów odcinka zachodniego II linii metra - stacji C8 Płocka i tunelu D9 Płocka - Rondo Daszyńskiego. Tym samym zebrano komplet dokumentów, niezbędnych dla podpisania umowy z wykonawcą przedłużenia II linii metra w kierunku zachodnim na Wolę - do stacji C6 Księcia Janusza.
Wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera wydał zgodę na zakres prac obejmujących: m.in. budowę stacji, tuneli i obiektów towarzyszących, takich jak wejścia, windy i klatki schodowe. – To ostatnie decyzje dotyczące rozbudowy II linii metra. Metro to udogodnienie komunikacyjne dla mieszkańców Warszawy. Złożona dokumentacja jest zgodna z przepisami prawa, nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby Inwestor rozpoczął prace na zachodnim odcinku II linii metra – powiedział Zdzisław Sipiera, wojewoda mazowiecki.* *
3,4 kilometrowy odcinek zachodniego II linii metra obejmie trzy stacje: przystanek C8 Płocka będzie zlokalizowany pod Płocką, po południowej stronie Wolskiej. Druga stacja, C7 Młynów jest zaplanowany między wiaduktem obwodowej linii kolejowej a ul. Syreny. To właśnie pod Górczewską znajdzie się węzeł przesiadkowy między koleją miejską a metrem. Ostatnia stacja, C6 Księcia Janusza, będzie zlokalizowana po wschodniej stronie ulicy Księcia Janusza.
16 września wojewoda udzielił także pozwolenia na budowę stacji C6 - "Księcia Janusza". Natomiast we wtorek Sipiera zatwierdził projekty budowlane oraz udzielił pozwolenia na budowę stacji "Młynów" oraz tuneli szlakowych - pomiędzy planowanymi stacjami "Księcia Janusza" i "Młynów" oraz pomiędzy stacjami "Młynów" i "Płocka".
Po wydaniu potrzebnych dokumentów miasto podpisze umowę z wykonawcą, turecką firmą Gulermak, która razem z firmą Astaldi realizowała centralny odcinek II linii metra. Prace powinny ruszyć jeszcze w tym roku. Wykonawca będzie miał 38 miesięcy na ich przeprowadzenie.
Przetarg na budowę odcinka zachodniego rozstrzygnięto już w październiku zeszłego roku, ale podpisanie umowy uniemożliwiał brak pozwoleń na budowę – procedura przedłużała się, gdyż wpierw trzeba było poprawić dokumentację środowiskową, a następnie wojewoda zażądał uzupełnienia i poprawienia projektów budowlanych.
Metro na Targówek
Od maja trwa budowa odcinka wschodniego-północnego, na Targówek, którą prowadzi włoska firma Astaldi. - W tej chwili na Targówku budowane są ściany szczelinowe, które są tak naprawdę pierwszą potężną pracą budowlaną przy konstrukcji samej stacji. Wcześniej robiliśmy przekładki instalacji i sieci, które są w pobliżu placu budowy - powiedziała rzeczniczka warszawskiego metra Anna Bartoń. Dodała, że najbardziej zaawansowane prace są prowadzone na dwóch końcowych stacjach - "Targówek" i "Trocka".
Źródło: transportpubliczny.pl/PAP/WawaLove.pl
*Przeczytajcie również: Zatrzymał włamywacza podczas mszy. "Usłyszał huk tłuczonego szkła" *