Jak skutecznie sprzedawać lokalnie?
Za sprawą dostępności Internetu i stale rozwijającej się technologii, prawa handlu uległy diametralnej zmianie.
12.10.2017 | aktual.: 21.05.2018 10:16
KROK I – Wybierz dobry serwis ogłoszeń lokalnych
Pamiętaj, że miejsce ma znaczenie. Sprzedawca warzyw w najlepszym miejscu lokalnego rynku z pewnością sprzeda więcej pomidorów, aniżeli ten, którego stragan znajduje przy samym wyjściu, w towarzystwie wypełnionych po brzegi śmietników. W Internecie też są lepsze i gorsze miejsca na sprzedaż. Nie wszystkie portale cieszą się takim samym zainteresowaniem potencjalnych klientów. Dlatego też, warto zrobić dokładne rozpoznanie terenu i wybrać właśnie ten portal, który zapewni Ci szerokie grono odbiorców. Uwierz, że takie kwestie mają ogromne znaczenie. Jeśli chcesz sprzedawać na rynku lokalnym, wybierz portal dedykowany Twojemu miastu, na przykład ogłoszenia warszawalokalnie.pl . Niniejsza strona każdego dnia odwiedzana jest przez tysiące klientów interesujących się zakupem przeróżnych towarów. Taka strona to również świetne miejsce na zamieszczenie ogłoszenia dotyczącego świadczenia wszelkiego rodzaju usług. Po zapoznaniu się z krokiem pierwszym naszego poradnika wiesz już, że
powodzenie Twojej sprzedaży uzależnione jest od wyboru dobrego serwisu ogłoszeń lokalnych!
KROK II – Stwórz atrakcyjną ofertę
Bez względu na wszystko zapamiętaj, bo to nigdy się nie zmieni - jakość ma znaczenie! Nie zważając na to jaki towar sprzedajesz, przygotuj uczciwą i atrakcyjną dla klienta ofertę. Pamiętaj, że sprzedaż na rynku lokalnym nie jest w pełni anonimowa, nawet w takim mieście jak Warszawa, a marketing szeptany może zdziałać cuda. Jeśli więc sprzedasz Agnieszce dobrej jakości kosmetyki naturalne, poleci ona swoim koleżankom, aby następnym razem nie zamawiały ich u konkurencji, która znajduje się na drugim końcu Polski, tylko właśnie u Ciebie! Nie bój się promocyjnych cen. Pamiętaj, że aby zwrócić uwagę klienta najlepiej zrobić to kusząc go atrakcyjną ceną. Jeśli sprzedajesz towar używany, na przykład meble, przygotuj je odpowiednio. Przed zapakowaniem produktu dokładnie go wyczyść i zabezpiecz folią tak, aby nie uszkodził się podczas transportu. Zadbaj przede wszystkim o to, żeby klient otrzymujący od Ciebie towar miał pewność, że zrobił dobry interes. Jeśli dokładnie zapoznałeś się z drugim krokiem naszego
poradnika wiesz już, że dobrego sprzedawcę poznaje się po jakości oferowanych przez niego produktów.
KROK III – Napisz dobre ogłoszenie
Kto nie urodził się wczoraj ten wie, że reklama jest dźwignią handlu, a dobre ogłoszenie, podobnie jak odpowiednia platforma sprzedażowa, jest gwarancją sukcesu! Zanim zamieścisz ofertę na portalu ogłoszeń lokalnych, przygotuj atrakcyjny dla odbiorcy opis produktu i treść ogłoszenia, która z pewnością przyciągnie uwagę klientów. Nie bój się zachwalać swojego produktu. Jeśli wiesz, że sprzedawane przez ciebie kosze wiklinowe są nieporównywalnie lepsze od tych, które dostępne są w sklepach sieciowych, nie zawahaj się o tym napisać. W treści ogłoszenia napisz również kilka słów o sobie tak, aby klient wiedział z kim będzie przeprowadzał transakcję. Jeśli posiadasz udokumentowane pozytywne opinie klientów na temat Twojego produktu – powołaj się na nie! A co jeśli pisanie ogłoszeń nie jest Twoją najlepsza stroną? Nie martw się, w dzisiejszych czasach na każdym kroku czai się ktoś, kto zajmuje się pisaniem takich właśnie treści i za niewielką sumę pieniędzy stworzy idealne dla Ciebie ogłoszenie, które bez cienia
wątpliwości będziesz mógł zamieścić na Twoim serwisie ogłoszeń lokalnych. I jeszcze jedno, dodając zdjęcia produktu, zadbaj o to, aby przedstawiały jego rzeczywisty wygląd! Poznałeś krok trzeci i wiesz już, że treść i zdjęcia zamieszczone pod Twoim ogłoszeniem mogą zdziałać cuda!
KROK IV – Jasno precyzuj warunki umowy i sprzedaży
Tak samo jak Ty, nikt nie lubi treści dopisanych drobnym druczkiem. Jeśli chcesz sprzedać coś na rynku lokalnym, postaraj się jasno sprecyzować wszystkie warunki transakcji. Jeżeli świadczysz usługi z zakresu masażu, dokładnie przedstaw na czym będzie polegał zabieg, jaki będzie czas jego trwania i jak ma się do niego przygotować klient. Ustal również uczciwą cenę i staraj się jej nie zmieniać, zwłaszcza w przypadku stałych klientów. W treści ogłoszenia warto również dokładnie opisać formę regulacji finansowej. W dzisiejszych czasach pełno jest oszustów, którzy wymagają opłaty za produkt, który nigdy nie zostanie do nich dostarczony. Jeśli chcesz wzbudzić zaufanie Twojego klienta, zaproponuj mu rozliczenie za pośrednictwem gotówki. Działasz na rynku lokalnym, a nie każdy sprzedawca (internetowy) ma szanse na bezpośredni kontakt ze swoim klientem – wykorzystaj to. Poznałeś przedostatni krok, dzięki któremu wiesz, że klient lubi jasno określone warunki transakcji!
KROK V – Bądź w kontakcie ze swoim klientem
Jeśli w zamieszczonym na serwisie lokalnym ogłoszeniu podałeś swój numer telefonu, odbieraj go za każdym razem gdy dzwoni! Za sprawą nieodebranych połączeń klient może przejść Ci koło nosa. Odpisuj również na wszystkie maile, nawet te z najdziwniejszymi pytaniami. Żaden klient nie lubi być ignorowany. Pamiętaj również o tym, aby przy bezpośrednim kontakcie zachowywać się przyjaźnie i kulturalnie. Jeśli zapoznałeś się ze wskazówkami zamieszczonymi w kroku V – wiesz już, że kulturalny i płynny kontakt zrobi na kliencie dobre wrażenie i pozwala na zbudowanie długotrwałej współpracy.
Podsumowując zdobyte dziś informacje – jeśli chcesz odnieść sukces na rynku ogłoszeń lokalnych powinieneś:
- Wybrać dobry serwis internetowy (np. warszawalokalnie.pl);
- Stworzyć atrakcyjną i uczciwą dla klienta ofertę;
- Napisać dobre ogłoszenie i zamieścić oddające rzeczywistość zdjęcia;
- Jasno sprecyzować warunki umowy;
- Pozostawać z klientem w dobrym i płynnym kontakcie.
Artykuł sponsorowany