Trwa ładowanie...

Elektrobusy pojadą już w przyszłym roku. "Budujemy ekologiczny transport"

"Po ulicach Warszawy kursują już hybrydy, autobusy gazowe i elektryczne. A w przyszłym roku dołączy do nich dziesięć elektryków".

Elektrobusy pojadą już w przyszłym roku. "Budujemy ekologiczny transport"
d25jwsh
d25jwsh

W przyszłoroczne wakacje na stołeczne ulice wyjadą autobusy elektryczne z pantografem - odbiornikiem prądu. Dostarczy je konsorcjum Ursus S.A., AMZ Kutno i Ursus Bus. W środę w Warszawie w siedzibie MZA przy ul. Włościańskiej podpisano umowę na dostawę 10 elektrobusów.

- Budujemy ekologiczny transport i sukcesywnie zastępujemy auta spalinowe pojazdami niskoemisyjnymi. Po ulicach Warszawy kursują już hybrydy, autobusy gazowe i elektryczne, co przynosi wymierne korzyści pasażerom i środowisku naturalnemu. A w przyszłym roku dołączy do nich dziesięć elektryków wyposażonych w podwójny system ładowania mówi Renata Kaznowska , zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

10 elektrobusów Ursusa przyjedzie do stolicy w ciągu 245 dni od daty podpisania umowy. Nowe pojazdy będzie można ładować zarówno poprzez złącze plug-in jak i pantograf - odbiornik prądu. Zostaną wyposażone w klimatyzację (w wersji śródziemnomorskiej), elektroniczną informację wewnętrzną i zewnętrzną, monitoring oraz liczne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Koszt nowych pojazdów to 24,981 mln złotych.

Od 2007 roku na ulice Warszawy wyjechało już 1067 nowych niskopodłogowych autobusów za ponad miliard złotych. W tym 49 pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi: 35 gazowych Solbusów oraz 10 autobusów elektrycznych i 4 hybrydy Solarisa.

d25jwsh

Do 2020 r. Miejskie Zakłady Autobusowe planują zakup kolejnych ponad 130 elektrycznych autobusów (w większości przegubowych), dzięki czemu z Traktu Królewskiego znikną zupełnie autobusy zasilane tradycyjnym olejem napędowym.

Niebawem rozpocznie się także montaż napowietrznych ładowarek bezpośrednio na przystankach. Umożliwią one nowym pojazdom ładowanie baterii za pomocą pantografu na pętli, bez konieczności zjeżdżania z trasy do zajezdni. Pierwsza z nich pojawi się przy ul. Spartańskiej. Kolejne są planowane w osiemnastu lokalizacjach pokrywających się z krańcami linii przebiegających przez Trakt Królewski.

Źródło: ZTM

Oprac. Karolina Pietrzak

d25jwsh
d25jwsh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d25jwsh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj