Warszawa ma nowe logo
W Biurze Promocji Miasta zaprezentowano zwycięski projekt konkursu na logo m.st. Warszawy. Przedstawia nowoczesną wizję warszawskiej syrenki. Główną nagrodą konkursu było zaproszenie zwycięzcy do realizacji projektu.
20.09.2004 | aktual.: 20.09.2004 17:54
W zwycięskiej pracy wykorzystano dotychczasowe "kolory miejskie" - żółty i czerwony z dodatkiem niebieskiego. W obraz syrenki łatwo wkomponować hasło promujące Warszawę. Zaproponowano też spójny system przedstawień graficznych, jakie mają znaleźć się m.in. na tablicach informacyjnych i drukach Wydziałów Obsługi Mieszkańców (WOM).
Jak powiedział dziennikarzom Wojciech Mierowski ze zwycięskiej agencji reklamowej, logo jest nowoczesne, ponieważ taka powinna być Warszawa. Logo, obok herbu, będzie używane we wszystkich działaniach promujących miasto w kraju i zagranicą - powiedział na konferencji prasowej dyrektor Biura Promocji Miasta Tadeusz Deszkiewicz.
Jak poinformowała z-ca dyrektora Biura Promocji Miasta Anna Kamińska, realizacja projektu, czyli stworzenie wzorców na różne materiały promocyjne, będzie kosztowało 195 tys. zł. Zwycięski projekt będzie wykorzystywany w folderach, broszurach, katalogach, drukach urzędowych, telewizyjnych spotach reklamowych, prezentacjach multimedialnych, a także w Internecie i innych środkach przekazu. Zapewniła, że pierwsze efekty wdrożenia tego projektu będą widoczne do końca tego roku.
Do konkursu zgłoszono 13 prac. Sąd konkursowy rozpatrzył 10, które spełniały warunki. Przyznano też nagrody II i III, w wysokości 12 i 8 tys. zł.