Walkman: znak towarowy, czy rzeczownik pospolity?
Sony poinformował w środę o niekorzystnym
dla niego orzeczeniu Sądu Najwyższego Austrii, który uznał, że
"walkman" jest powszechnie przyjętą nazwą przenośnych magnetofonów
stereo, a nie jednym ze znaków firmowych tej japońskiej firmy.
05.06.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
W opinii sądu, handel ma prawo nazywać walkmanami przenośne magnetofony stereo dowolnych firm; powołano się na słownikowe definicje "walkmana", w których nie pojawia się nazwa Sony.
Firma Sony wkroczyła w Austrii na drogę sądową w 1994 roku, usiłując zabronić pewnemu hurtownikowi używania nazwy walkman wobec wyrobów konkurencji. Reakcją firmy na orzeczenie Sądu Najwyższego Austrii jest zakwestionowanie argumentacji trybunału oraz zapowiedź dalszych kroków prawnych, których jednak nie sprecyzowano.
To jest nasza własność, a nie rzeczownik pospolity, którego każdy może dowolnie używać - powiedziała o walkmanie rzeczniczka firmy.(ck)