V Konferencja "Miasta w Internecie" o stanie polskich wdrożeń ICT
Przedstawienie polskich wdrożeń ICT (technologii komunikacji i informacji) dla administracji oraz serwisów dla obywatela w Polsce w kontekście europejskim, będzie w czerwcu przedmiotem V Konferencji "Miasta w Internecie".
08.06.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Konferencja odbędzie się w dniach od 20 do 22 czerwca w Zakopanem pod hasłem "Społeczeństwo informacyjne gwarantem demokracji". W obradach wezmą udział wójtowie i burmistrzowie gmin, prezydenci miast, członkowie zarządów gmin wiejskich, miast, powiatów i województw, pracownicy urzędów gmin, miast oraz starostw i urzędów marszałkowskich - odpowiedzialni za promocję, informację, informatyzację oraz kontakty z mieszkańcami. Honorowy patronat nad konferencją sprawuje m.in. Komisja Europejska.
Przedstawione zostaną najciekawsze krajowe doświadczenia oraz projekty realizowane w i dla administracji publicznej, a także propozycje, składane przez zainteresowane firmy, organizacje oraz liderów projektów.
W ramach konferencji zorganizowany zostanie warsztat punktu kontaktowego 5. Programu Ramowego Unii Europejskiej w Warszawie - "Jak napisać gwarantujący finansowanie wniosek do programu IST?" z udziałem ekspertów z Komisji Europejskiej.
Uczestnicy spotkania zajmą się takimi zagadnieniami, jak m.in. ustawa o powszechnym dostępie do informacji publicznej (nakładająca na samorząd terytorialny obowiązek publikacji prawa lokalnego), podpis elektroniczny, rządowy program wiejskich telecentrów, warunki tworzenia e-commerce na poziomie lokalnym, portale i serwisy samorządowe.
Zaprezentowane zostaną najlepsze projekty europejskie wyłonione w ramach konkursu "smart government", projekty realizowane przez konsorcja międzynarodowe z udziałem polskich partnerów, a także projekty zgłoszone do programu PIONIER finansowanego ze środków KBN. (jask)