PolskaUrząd sprawdził, jak się oszukuje turystów w knajpach

Urząd sprawdził, jak się oszukuje turystów w knajpach

Inspekcja Handlowa wykryła nieprawidłowości w blisko 90% skontrolowanych barów, znajdujących się przy szlakach turystycznych. Na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzono 113 placówek gastronomicznych w turystycznych regionach.

21.05.2008 | aktual.: 22.05.2008 08:17

Małgorzata Cieloch z UOKiK-u podkreśla, że najczęściej spotykanym uchybieniem jest nieinformowanie klienta o cenie oferowanych potraw i napojów.

Właściciele barów stosują też sposoby, które pozwalają im na zwiększenie cen. Z taką sytuacją mamy do czynienia, gdy tradycyjnym i powszechnie dostępnym potrawom nadawane są na przykład obco brzmiące nazwy.

Okazało się też, że wiele do życzenia pozostawia jakość oferty gastronomicznej. W co piątym sprawdzanym barze stwierdzono, że potrawy i napoje nie spełniają określonych prawem wymagań.

W około 10% placówek oferowano też produkty o znacznie przekroczonych terminach przydatności do spożycia.

W wyniku przeprowadzonej kontroli Inspekcja Handlowa nałożyła 89 mandatów karnych oraz skierowała 11 wniosków do sądów rejonowych.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)