Urząd Ochrony Konkurencji o firmach pogrzebowych
Elżbieta Ostrowska, wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, powiedziała w poniedziałek w Polskim Radiu, że na rynku usług pogrzebowych częste są praktyki ograniczające konkurencję.
28.01.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Urząd Ochrony Konkurencji prowadził już kilkadziesiąt postępowań dotyczących ograniczania konkurencji w tej dziedzinie.
Ostrowska powiedziała, że nie powinno się ograniczać konkurencji wśród zakładów pogrzebowych, a licencjonowanie ich usług może nastąpić tylko w drodze ustawy. Jej zdaniem, afera dotycząca zakładów pogrzebowych i pogotowia ratunkowego ujawnia nie nadużycie konkurencji, lecz słabość służb powołanych do ochrony prawa do przestrzegania uczciwości konkurencji.
Ostrowska powiedziała, że Urząd Ochrony Konkurencji stoi na straży prawa i musi podejmować trudne decyzje w niektórych sprawach. Przyznała, że mogą one być niezrozumiałe dla społeczeństwa. Dotyczy to m.in. stanowiska Urzędu Ochrony Konkurencji wobec wyłonienia w przetargu trzech firm taksówkowych obsługujących pasażerów warszawskiego lotniska Okęcie.
Urząd uważa, że jest to ograniczenie konkurencji, natomiast zdaniem Przedsiębiorstwa Polskie Linie Lotnicze, wyeliminuje to z lotniska mafię taksówkową. Według Urzędu Ochrony Konkurencji, firmy, które nie zostały wyłonione do obsługi lotniska, tracą klientów. (mag)