TVP: ratujcie finansowo, albo pozwólcie na reklamy
Telewizja Polska apeluje o pomoc finansową państwa. Jeżeli to niemożliwe, ratunkiem dla telewizji publicznej będzie zgoda na emitowanie reklam bez ograniczeń. Pełniący obowiązki prezesa spółki Tomasz Szatkowski. TVP przewiduje w tym roku rekordową stratę w wysokości 200 milionów złotych.
09.12.2009 | aktual.: 09.12.2009 17:24
Małgorzata Wiśnicka-Hińcza z Zarządu Telewizji Polskiej podkreśla, że emisja kanałów tematycznych poświęconych historii, kulturze, skierowanych do widzów na Białorusi i do Polonii, to w tym roku koszt 86 milionów złotych. Kampania informacyjna towarzysząca spisowi rolnemu ma kosztować 70 milionów.
- Oczekujemy, że minister skarbu państwa włączy się w kampanię nawołującą do płacenia abonamentu. Abonament służy całemu społeczeństwu, także celom wpisanym w politykę rządu, nie tylko obecnego, ale i następnych, w realizację celów ponadpolitycznych - przekonywała Małgorzata Wiśnicka-Hińcza.
Analitycy Telewizji Polskiej szacują, że przyszłoroczne wpływy z abonamentu pokryją prawdopodobnie jedynie 10% kosztów funkcjonowania spółki.