PolskaTVP instrumentem kampanii wyborczej SLD?

TVP instrumentem kampanii wyborczej SLD?

TVP jawi się jako instrument kampanii wyborczej SLD. Natomiast komitet PiS jest nieobecny na antenie - stwierdził w piątek Jarosław Sellin, jeden z członków Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

27.07.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Do takich wniosków Sellin doszedł po zapoznaniu się z zestawieniem obecności ugrupowań politycznych, w maju i czerwcu tego roku w czasie wysokiej oglądalności w programach informacyjnych i publicystycznych TVP. Jest to zestawienie przygotowane przez samą TVP, która jest zobowiązana do przesyłania go Krajowej Radzie.

Zdaniem Sellina, w obecności poszczególnych ugrupowań na ekranie występują rażące dysproporcje. Według zestawienia, SLD+UP pojawiały się przez 4 godz. 44 min., AWS+AWSP+ROP - 2 godz. 46 min., UW - 1 godz. 55 min., PSL - 1 godz.44 min., PO+SKL - 1 godz. 30 min., PiS - 6 min.

W świetle powyższego zestawienia TVP jawi się przede wszystkim jako instrument w kampanii wyborczej koalicji SLD-UP - stwierdził Sellin. Ponadto zwrócił uwagę, że wyjątkowo rażąca jest też nieobecność na antenie Prawa i Sprawiedliwości.

O wyjaśnienie rażących dysproporcji Sellin zwrócił się do prezesa TVP Roberta Kwiatkowskiego. Jego pismo otrzymali też pozostali członkowie Krajowej Rady, wydział skarg Rady oraz sztaby wyborcze wymienionych ugrupowań politycznych. (ajg)

kampaniaradazarzuty
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)