RegionalneTrójmiastoWielka rewolucja w gdańskiej komunikacji miejskiej

Wielka rewolucja w gdańskiej komunikacji miejskiej

Ruszyła rewolucja komunikacyjna w Gdańsku. Nadchodzące otwarcie linii tramwajowej do Migowa spowodowało poważne zmiany w komunikacji miejskiej. Osiem linii autobusowych skróci swój bieg. Od tej pory pasażerowie będą musieli korzystać z węzłów przesiadkowych.

Wielka rewolucja w gdańskiej komunikacji miejskiej
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Gdaniec
Tomasz Gdaniec

24.08.2015 | aktual.: 24.08.2015 15:42

Zmiany dotkną pasażerów linii 124, 127, 129, 158, 162, 188, 213 i 262. Będą one kończyć bieg przy węźle przesiadkowym Siedlce. Jednak to nie jedyna zmiana. Linii 129 będzie kursować wyłącznie okresie porannego oraz popołudniowego szczytu komunikacyjnego, a jego trasa zostanie wydłużona aż do ul. Jasieńskiej. Rzadziej kursować będzie też autobus 188 oraz 124. Ten ostatni, co 20 minut. A poza godzinami szczytu, co 30 minut.

– Spodziewaliśmy się, że niektórzy pasażerowie mogą być niezadowoleni, bo nie będą mogli korzystać z bezpośrednich połączeń do śródmieścia, będą musieli się przesiąść na tramwaj. Po to jednak wybudowana została nowa linia tramwajowa i węzeł przesiadkowy na Siedlcach. Już wcześniej wielokrotnie podkreślaliśmy, że autobusy w sieci ZTM w Gdańsku częściej będą pełnić funkcję dowozową do pętli tramwajowej czy do Pomorskiej Kolei Metropolitarnej, która też wkrótce zacznie kursować – mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Gdański ZTM wskazuje też, że podobne rozwiązania zastosowano wobec dworca kolejowego w Śródmieściu. W 2012 r. w związku z uruchomieniem linii tramwajowej na Łostowice Świętokrzyską wielu mieszkańców również miało obawy związane z przesiadką z autobusu na tramwaj.

Otwarcie nowej linii wymusi również korektę rozkłady jazdy tramwajów. Likwidacji ulegnie linii nr 1, jeżdżąca pomiędzy Nowym Portem oraz ul. Witosa. Wydłużeniu, aż do ul. Bulońskiej ulegnie trasa tramwaju 12. W związku z brakiem pętli po nowym torowisku jeździć będą wyłącznie pojazdy dwukierunkowe – w tym nowe Pesa Jazz Duo. „10” będzie jeździć aż do przystanku PKM Brętowo. Tramwaje na obu trasach będą kursować, co 10 minut. Poza godzinami szczytu tabor będzie jeździć, co 20 minut. W niedzielę zaś dwa razy na godzinę. Oznacza to, że na wspólnej dla obu linii części trasy, pojazdy będzie można spotkać, co 5-15 minut.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (22)