RegionalneTrójmiastoWe wrześniu ruszą konsultacje w sprawie tunelu pod "Pachołkiem"

We wrześniu ruszą konsultacje w sprawie tunelu pod "Pachołkiem"

Samorządowcy z Gdańska oraz Sopotu zapowiadają konsultacje społeczne w sprawie budowy tunelu pod „Pachołkiem”. Włodarze nie mają jeszcze 2 mld zł na pokrycie inwestycji. Liczą, że otrzymają wsparcie z Unii Europejskiej. O budowie tunelu mówi się od kilku lat.

We wrześniu ruszą konsultacje w sprawie tunelu pod "Pachołkiem"
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Gdaniec
Tomasz Gdaniec

17.08.2015 14:56

– W naszej metropolii wiele już wielkich projektów zrealizowaliśmy, ale nie osiadamy na laurach i pracujemy nad kolejną dużą inwestycją Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem, która jest tak bardzo oczekiwana przez mieszkańców i która znacznie wpłynie na jakość przemieszczania się w obrębie Oliwy, Żabianki i Sopotu – powiedział Paweł Adamowicz, prezydent Gdańsk

Jakie zyski może przynieść tunel mieszkańcom Sopotu oraz Gdańska? Realizacja inwestycji pozwoli na usunięcie z centrum, i tak już zatłoczonego Sopotu, nadmiernego tranzytowego ruchu kołowego. Zwiększy efektywność obsługi terenów turystycznych, szczególnie w rejonie pasa nadmorskiego. Przy okazji pozwoli zwiększyć bezpieczeństwo pieszych.

– Tunel pod Pachołkiem uchroni Oliwę przed głębszą degradacją powodowaną bardzo dużym ruchem samochodowym oraz stworzy nowe możliwości wykorzystania potencjału dzielnicy przez mieszkańców i turystów – twierdzi Wojciech Stybor, Radny Miasta Gdańska.

Samorządowcy szacują, że niezbędna dokumentacja środowiskowa może kosztować około miliona złotych. Gdańsk oraz Sopot złożą się po połowie. Na początku września rozpocząć się mają konsultacje z mieszkańcami w ramach tzw. pakietu inwestycyjnego dla Gdańska.

Planowano od kilku lat ulica łącząca Oliwę z Osową miałaby krzyżować się z Drogą Zieloną, Grunwaldzką oraz Niepodległości, wiodąc w stronę obwodnicy. Planowana trasa ma mieć układ czteropasmowy – po dwa pasy w każdą stronę. Rozwiązanie to ma pozwolić na odciążenie zabytkowej części Oliwy.

Stworzenie 14-kilometrowej drogi może być bardzo kosztowna. Samo wybudowanie tunelu o długości 1,2 km ma kosztować ok 0,9 mld zł. Szacuje się, że podobne pieniądze wyłożono na tzw. ulice Słowackiego oraz Sucharskiego. Obecnie samorządy nie dysponują niezbędnymi środkami. Chcą jednak wystarać się w ramach funduszy europejskich.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

Źródło artykułu:WP Wiadomości
sopotplanybudowa
Zobacz także
Komentarze (13)