Od kwietnia Pendolino będzie jeździć do Słupska. Podróż do Warszawy potrwa 4,5 godziny
• Pierwszy pociąg Pendolino przyjedzie do Słupska już w kwietniu
• Biernacki: nasze miasto stawało się coraz bardziej wykluczone komunikacyjnie
• Czas przejazdu skróci się o 4,5 godziny
Komisja Europejska zgodę na przedłużenie trasy kursowania pociągów Pendolino wydała na początku grudnia ubiegłego roku. Jednak zbyt późno, aby superszybkie składy uwzględnić w grudniowej zmianie rozkładów jazdy. Zielone światło dla wydłużenia trasy dały m.in. Dyrekcja Generalna ds. Konkurencji oraz Dyrekcja Generalna ds. Polityki Regionalnej. Zgody obu agend wspólnotowych były niezbędne, ponieważ zakup pociągów był w części finansowany ze środków unijnych.
- Decyzję Komisji Europejskiej przyjęliśmy z dużą radością. Od początku lat 90. nasze miasto stawało się coraz bardziej wykluczone komunikacyjnie. Zmniejszano liczbę i częstotliwość połączeń kolejowych. W efekcie do regionu przyjeżdżało coraz mniej turystów. Ta decyzja to pierwszy krok w stronę odwrócenia tego trendu. Wszyscy mieszkańcy Pomorza Środkowego liczyli na takie rozstrzygnięcie - mówi Wirtualnej Polsce Marek Biernacki, wiceprezydent Słupska.
Nowoczesne składy kursować będą popołudniami z Warszawy, przez Wrocław i Wałbrzych, do Jeleniej Góry. Pociąg do Kołobrzegu wyjeżdżać będzie z Krakowa w godzinach popołudniowych. Po drodze do Kołobrzegu zatrzyma się m.in. w Warszawie, Trójmieście, Lęborku, Słupsku i Koszalinie. W praktyce dla mieszkańców Pomorza Środkowego oznacza to, że dojazd do stolicy skróci się o 4,5 godziny. W Słupsku Pendolino pojawi się po raz pierwszy 29 kwietnia.
Ile będzie kosztować przejazd? Jak zapewnia przewoźnik, planując podróż z wyprzedzeniem pasażerowie będą mogli skorzystać z oferty Super Promo lub Wcześniej - Taniej. Ceny biletów za podróż z Warszawy do Kołobrzegu oraz Warszawy do Jeleniej Góry będą rozpoczynać się od 79 zł. Na trasie z Krakowa do Kołobrzegu ceny biletów kupionych z wyprzedzeniem kształtować się będą od 100 zł.
Co z drugim torem? Jak informuje Wirtualną Polskę Łukasz Kwasiborski z Biura Prasowego PKP PLK, studium wykonalności jest na końcowym etapie przygotowania. Do tej pory dokonano już preselekcji wariantów i w każdym z przygotowanych wariantów analizuje się budowę dwóch torów od Wejherowa do Lęborka, natomiast dla odcinka pomiędzy Lęborkiem a Słupskiem analizowane są warianty od układu jednotorowego do układu dwutorowego, w tym także wariant z budową dynamicznej mijanki na przedmiotowym odcinku.
Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .