Konkurs na strategię marki Gdańsk
Gdańsk ogłosił konkurs na koncepcję strategii marki. Zwycięzcą
konkursu zostanie ten wykonawca, który zaprezentuje najciekawszą
oraz najbardziej kompleksową koncepcję strategii marki Gdańsk.
26.07.2007 08:00
Strategia, która jest przedmiotem ogłoszonego właśnie konkursu, ma zdefiniować najważniejsze składowe marki Gdańsk oraz określić istotne elementy strategii komunikacji społecznej i komunikacji marketingowej. Uczestnik konkursu, który przedstawi najlepszą w opinii Sądu Konkursowego koncepcję, otrzyma zamówienie na opracowanie całości Strategii Marki Gdańsk.
Warunki konkursu dopuszczają możliwość udziału szerokiego spektrum podmiotów, w tym osób fizycznych, które muszą się jednak wykazać wcześniej przygotowanymi opracowaniami z zakresu strategii marki i posiadają wystarczające zaplecze lub partnerów do przeprowadzenia badań na rynkach krajowych i zagranicznych.
Potencjalni wykonawcy zainteresowani udziałem w konkursie do 17 sierpnia 2007 roku muszą złożyć wniosek o dopuszczenie do udziału w konkursie.
- Wiele miast na świecie dawno już dostrzegło, że marka miasta kojarząca się zwykle z jego nazwą, ale także charakterystycznymi elementami materialnymi (przestrzeń, zabytki, gmachy, domy, ulice, parki, rzeźby etc.) i niematerialnymi (historia, tradycja, ludzie) jest we współczesnym świecie postrzegana podobnie jak marki znanych dóbr i usług konsumpcyjnych - mówi Anna Zbierska, kierownik Referatu Promocji Miasta. - Marka jest dla miasta sprawą kluczową; niezmiernie istotna pozostaje reputacja marki, bez której znajomości niemożliwe jest podejmowanie sensownych działań komunikacyjnych. Miasto jest strukturą otwartą i funkcjonuje w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Z tego powodu należy nie tylko dostosowywać strategię działań do aktualnych potrzeb, ale także umiejętnie je wyprzedzać i kreować. Oczekujemy, że świeże spojrzenie z zewnątrz pozwoli nam lepiej dopasować zestaw narzędzi służących promowaniu marki miasta, które okażą się efektywne w warunkach zaostrzającej się konkurencji krajów, regionów i
miast.