"To tak na serio?". Lawina komentarzy po wideo ministerstwa
Ministerstwo Rozwoju i Technologii opublikowało krótki spot nagrany na słynnej kładce pieszo-rowerowej w Warszawie. "Już jutro przekonasz się, jak zmieniła się Polska" - czytamy w opisie. Nagranie nie spodobało się jednak większości odbiorców. "To tak na serio?" - pytają z niedowierzaniem.
"Już jutro przekonasz się, jak zmieniła się Polska" - brzmi wpis w mediach społecznościowych Ministerstwa Rozwoju i Technologii, do którego załączono kilkusekundowy film. Nagranie przedstawia postać w kosmicznym skafandrze stojącą na moście pieszo-rowerowym łączącym Powiśle z Pragą Północ.
Kładka została otwarta w ostatnich dniach marca tuż przed wyborami samorządowymi oraz walce Rafała Trzaskowskiego o ponowną prezydenturę w stolicy. Kładka budzi więc emocje, ale cieszy się niesłabnącą popularnością wśród warszawiaków i odwiedzających stolicę turystów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Również spot Ministerstwa Rozwoju i Technologii cieszy się ogromną popularnością, w zaledwie kilka godzin stając się wiralem. Można zakładać jednak, że nie takiego rozgłosu spodziewali się jego autorzy.
"Mamy kładkę przez rzekę, i cyk, Polisz rozwój stronk, zero potrzeb" - ironicznie skomentowała spot ministerstwa przewodnicząca Klubu Lewicy Anna-Maria Żukowska.
"Gdzie rozwój? Gdzie ambicje? Gdzie nasze marzenia?" - pyta inna posłanka Lewicy, Paulina Matysiak.
"Wygląda na ponury żart" - stwierdził na platformie X związany z PiS-em bydgoski rady Paweł Bokiej.
"Szczyt rozwoju - nasz max!" - ironizuje historyk Sławomir Cenckiewicz.
Spot nie spodobał się również niektórym dziennikarzom. "Na serio?" - nie dowierza redaktor Defence24.pl, Wojciech Kozioł.
Dziennikarka Tygodnika "Do Rzeczy", Zuzanna Dąbrowska, porównała nagranie do czekoladowego orła, który powstał w ramach głośnej akcji "Orzeł Może" z 2013 roku.
Maciej Bąk z Radia ZET zauważył, że publikacja nagrania w momencie, kiedy do opinii publicznej trafiła informacja o odłożeniu realizacji projektu CPK, jest szczególnie niefortunna.
Źródło: Twitter