PolskaSzczepionka Johnson & Johnson. Nowe badanie skuteczności nie zostawia złudzeń

Szczepionka Johnson & Johnson. Nowe badanie skuteczności nie zostawia złudzeń

Szczepienie przeciw COVID-19
Szczepienie przeciw COVID-19
Źródło zdjęć: © East News
28.04.2021 19:06

Johnson&Johnson przekazał nowe dane na temat skuteczności swojej szczepionki na COVID-19, które opublikowano w "New England Journal of Medicine".

Badanie, o którym informuje Johnson&Johnson wykazało, że opracowana przez nich jednodawkowa szczepionka na COVID-19, po 28 dniach od zaszczepienia zapobiega ciężkiemu zgonowi oraz ciężkiemu przebiegowi choroby z hospitalizacją, a jej skuteczność wzrasta przez 8 tygodni od zaszczepienia. Co istotne, wykazano również, że pierwsza odporność pojawia się już po 7 dniach od zaszczepienia.

Szczepionka Johnson&Johnson. Skuteczność

Szczepionka Johnson&Johnson ma również zapobiegać objawowym infekcjom spowodowanym przez warianty koronawirusa z Brazylii i RPA. Jak zaznaczają przedstawiciele firmy, skuteczność w zetknięciu z nowymi wariantami nie odznaczała się spadkiem.

Poziom ochrony jest niezależny od od rasy i grupy wiekowej, w tym osób dorosłych powyżej 60 lat oraz osób chorujących na schorzenia współistniejące, które znacząco pogarszają przebieg COVID-19.

Szczegółowe wyniki badania fazy trzeciej wykazało, że szczepionka była w 66,1 procent skuteczna w zapobieganiu umiarkowanej do ciężkiej i krytycznej postaci choroby i 85 procent w zapobieganiu ciężkiej i krytycznej postaci choroby we wszystkich badanych regionach, 28 dni po szczepieniu. Szczepionka wykazała ochronę przed hospitalizacją i śmiercią związaną z COVID-19 począwszy od 28 dni po szczepieniu.

Ponieważ globalna pandemia nadal niszczy społeczności na całym świecie, wierzymy, że pojedyncza, łatwo przewoźna szczepionka COVID-19 z zademonstrowaną ochroną przed wieloma wariantami, może pomóc chronić zdrowie i bezpieczeństwo ludzi na całym świecie - powiedział Paul Stoffels, dyrektor naukowy Johnson & Johnson.
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (4)
Zobacz także