Trwa ładowanie...

Stenogramy rozmów szefa Amber Gold. Co z nich wynika?

"Gazeta Finansowa" opublikowała stenogramy rozmów i sms-ów szefa Amber Gold sporządzone przez ABW. Wśród nich jest zapis współpracy pomiędzy Marcinem P. a Michałem Lisieckim, właścicielem tygodnika "Wprost". Pojawia się też wątek Michała Tuska.
Share
Michał Tusk
Michał TuskŹródło: PAP, Fot: Marcin Obara
d1m1qtd

Rozmowy i korespondencja pochodzą z lipca i sierpnia 2012 roku, gdy było już głośno o aferze parabanku.

"Gazeta Wyborcza" napisała w piątek, że z materiałów wyłania się misterny plan ukrywania skandalu upadającej piramidy finansowej. Pomóc miała "przykrywka", czyli Michał Tusk.

Kto stoi za tą strategią? Według gazety właśnie Marcin P., ale w realizacji miał pomagać mu Michał Lisiecki, właściciel tygodnika "Wprost".

d1m1qtd

O jaką rozmowę chodzi?

"Cześć, Marcin, jak mogę pomóc balansować to, co macie w mediach" - napisał Lisiecki do Marcina P. Oto fragmenty stenogramu:

X - Michał Lisiecki
Y - Marcin P.

   Gazeta Finansowa
Źródło: Gazeta Finansowa

Reakcja musiała być szybka, bo 27 lipca 2012 r. "Wprost" opublikował materiał "KNF próbuje zniszczyć Amber Gold?".

d1m1qtd

Tekst materiału przypomniał na Twitterze Krzysztof Brejza.

Wątek Michała Tuska

Marcin P. przekazał Lisieckiemu faktury, maile i SMS-y młodego Tuska. "To mała historia, a duża bomba" - napisał Lisiecki Marcinowi P.

d1m1qtd

Jak było z zatrudnieniem Tuska?

"Nieprawda jest, bo ojciec musiał o tym wcześniej wiedzieć, bo jak on się do nas zgłosił, żeby pracować, to ojciec mu zakazał" - czytamy.

   Gazeta Finansowa
Źródło: Gazeta Finansowa

I inna wypowiedź Marcina P. na temat Michała Tuska:

   Gazeta Finansowa
Źródło: Gazeta Finansowa
d1m1qtd

Michał Tusk: Razem z ojcem wiedzieliśmy, że OLT Express to była lipa. Zobacz wideo

Koleżeństwo i pieniądze?

Gazeta podała, że P. łączyły kontakty koleżeńskie z właścicielem "Wprost", a tygodnik zamieszczał warte miliony złotych reklamy OLT i Amber Gold oraz teksty promocyjne.

d1m1qtd

Na artykuł zareagował sam zainteresowany. "GW - kłamie, iż do Wprost trafiła większość reklam Amber Gold. Na podium tymczasem Wyborcza z 2,6 mln!" - pisze Lisiecki.

Stanowisko w sprawie artykułu "Wyborczej" zajęli ówcześni dziennikarze "Wprost" Michał Majewski i Sylwester Latkowski. Wydali oświadczenie.

"Michał Lisiecki, nigdy nie zaprzeczał, że rozmawiał z Marcinem Plichtą. Ich rozmowa w tamtym czasie odbyła się w okolicznościach kiedy ani on, ani opinia publiczna, nie miała świadomości z jakim przedsięwzięciem mamy do czynienia. Lisiecki działał jako biznesmen na poziomie standardowego w takich sytuacjach zaufania biznesowego. Gdyby w tamtym czasie opinii publicznej zostało zakomunikowane, że biznes pana Plichty to „lipa”, z pewnością Lisiecki miałby argumenty aby zakończyć wszelką współpracę i kontakt z właścicielem Amber Gold - a tysiące osób mogłyby próbować ratować swoje pieniądze" - czytamy.

Afera Amber Gold wybuchła w chwili upadłości spółki w sierpniu 2012 roku. Piramida finansowa zawaliła się jak domek z kart. Marcin P. i jego żona oszukali 19 tys. klientów na kwotę prawie 851 mln zł. Sprawa jest nadal w toku, syndyk próbuje odzyskać pieniądze Polaków.

d1m1qtd

Podziel się opinią

Share
d1m1qtd
d1m1qtd
Więcej tematów