Startuje kampania Augustowa - Najmilszego Miasta w Polsce!
W poniedziałek, 21 lipca br. ruszyła kampania promująca Augustów, który w ramach drugiej edycji ogólnopolskiej akcji „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce!” otrzymał tytuł Najmilszego Miasta w Polsce oraz nagrodę główną – spot promujący Augustów i kampanię wspierającą w mediach. W spocie realizowanym w najmilszych miejscach w Augustowie wystąpili mieszkańcy miasta. Kampania promująca potrwa do końca lipca i będzie obecna w telewizji, radio, internecie oraz w mediach społecznościowych.
Już drugi rok z rzędu w ramach plebiscytu "Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce!" miliony Polaków szukały najbardziej sympatycznej miejscowości w Polsce, czyli takiej, w której mieszkają życzliwi, uśmiechnięci, mili i otwarci ludzie.
W inicjatywie każdy mógł dopingować swoje ulubione miejsce i to nie tylko wysyłając wirtualne przytulenia za pośrednictwem kilku interaktywnych platform: strony www.fioletowastrona.pl, aplikacji na Facebooku lub dzięki aplikacji mobilnej Najmilsze Miasto, ale przede wszystkim mobilizując do działania swoich znajomych, mieszkańców i sympatyków miejscowości, którą wspierał w drodze do finału. Przejawy zaangażowania Polaków głosujących na Najmilsze Miasto były przeróżne: ludzie przytulali się na ulicach, robili zdjęcia z fioletową krówką, organizowali przeróżne imprezy. Zaangażowani byli wszyscy bez względu na wiek – dzieci, młodzież, seniorzy.
W rezultacie zostały wyłonione trzy miasta – Augustów, Krynica-Zdrój i Rawa Mazowiecka, które z największa liczbą głosów przeszły do finału akcji. Z rekordowych 30 milionów przytuleń, które oddano w trakcie pierwszego etapu, Augustów otrzymał aż 5 163 813 milionów przytuleń, Rawa Mazowiecka została przytulona aż 4 415 501 razy, a Krynica-Zdrój otrzymała 4 083 601 przytuleń.
W trakcie kolejnych tygodni to właśnie one starały się o tytuł Najmilszego Miasta w Polsce. Mieszkańcy miast-finalistów mieli za zadanie zorganizować wyjątkowe wydarzenia promujące miłą i ciepłą atmosferę panującą w mieście. Relacje z tych wydarzeń można było obejrzeć na interaktywnych platformach akcji od 15 czerwca do dnia Wielkiego Finału, który odbył się 6 lipca br. W Wielkim Finale dla mieszkańców każdego z miast-finalistów zorganizowane zostały rodzinne imprezy plenerowe, z wyjątkowymi atrakcjami i udziałem największych gwiazd polskiej sceny muzycznej – Maryli Rodowicz w Rawie Mazowieckiej, Kayah w Krynicy-Zdrój oraz Zakopower w Augustowie. Najmilszym Miastem został Augustów, który otrzymał puchar od Milki i nagrodę – promocję w mediach ogólnopolskich o wartości pół miliona złotych.
Najmilszy teledysk
Zaraz po imprezie finałowej przygotowano film reklamowy promujący Augustów. Spot Najmilszego Miasta to muzyczna wizytówka, wyjątkowy teledysk zrealizowany do popularnego przeboju bandu Capital Cities "Safe & Sound". W filmie występują najbardziej aktywni społecznie mieszkańcy Augustowa. Są to m.in. Jakub Rutkowski - narciarz wodny, Mariusz Kwapień - wakeboardzista, Sylwia Kamińska i Katarina Kochanowska - instruktorki Zumby oraz tancerze Patrycja Mróz (Fire Dance), Filip Chodakiewicz (Active Team) i Gniewko Mazurek.
Razem w produkcji wzięło udział blisko 100 osób w różnym wieku. Począwszy od dzieci, a skończywszy na seniorach. Wszyscy wyłonieni zostali w specjalnym castingu, do którego można było się zgłosić za pośrednictwem strony www.fioletowastrona.pl oraz w trakcie wielkiego finału akcji. Wystarczyło zaprezentować swoją pomysłowość i zaangażowanie na rzecz swojego miasta. Do castingu zgłosiło się dwa razy tyle chętnych.
W filmie mieszkańcy Augustowa pokazują eksplozję radości i uśmiechu. Można zobaczyć ich w przeróżnych sytuacjach oraz poznać ulubione miejsca i sposoby na spędzanie wolnego czasu. I tak, m.in. jak skaczą do jeziora, tańczą na statku, uczą Zumby czy bawią się w Wesołym Miasteczku.
- Wspólnie z mieszkańcami Augustowa stworzyliśmy piękną wizytówkę najmilszego miasta. Zapraszając do realizacji mieszkańców Augustowa chcieliśmy pokazać, że jest to wyjątkowe miejsce w Polsce, nie tylko ze względu na niepowtarzalne walory krajoznawcze, ale przede wszystkim dzięki życzliwym i uśmiechniętym ludziom, którzy w nim mieszkają. Zaangażowanie i pomoc mieszkańców w tworzenie reklamy przerosło nasze oczekiwanie, a radość i pozytywna energia, która towarzyszyła produkcji, potwierdziła że miliony oddanych głosów na Augustów to nie jest przypadek – mówi Beata Kucejko-Pełka, Senior Brand Manager marki Milka.
Film o Najmilszym Mieście (spot 90-sekundowy) od 21 lipca będzie można obejrzeć w internecie i mediach społecznościowych, a od 27 lipca br. jego 30-sekundowa wersja będzie emitowana w stacji TVN. O Najmilszym Mieście będzie można również usłyszeć w RMF FM i RMF Maxx.
Za koncepcję i realizację kampanii dla Najmilszego Miasta odpowiada agencja Next. Produkcją zajął się dom produkcyjny Tofi. Z ramienia Urzędu Miasta Augustów realizację spotu w Augustowie wspierali Jarosław Szostak i Tadeusz Jermak. Media zakupił dom mediowy Carat, zaś za działania Public Relations odpowiada Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.
Więcej informacji o akcji i filmie jest dostępnych na stronie akcji "Milka. Wybierzmy Najmilsze Miasto w Polsce!" www.fioletowastrona.pl.