Spada sprzedaż gazet braci Karnowskich, ale rosną wpływy z reklam
Ubiegłoroczne przychody ze sprzedaży prasy spółki Fratria spadły aż o 21 proc. O dziwo, nie idzie za tym spadek wpływów z reklam. Przeciwnie, spółka odnotowała ich wzrost aż o 12 proc. Fratria jest wydawcą m.in. "Sieci", wPolityce.pl i telewizji wPolsce.pl.
02.07.2019 | aktual.: 02.07.2019 22:14
Wpływy ze sprzedaży prasy spółki Fratria spadły w ubiegłym roku o ponad 21 proc. do około 9 mln zł. Zmalały także wpływy z wydań elektronicznych z około 285 tys. do 122 tys. zł - informuje portal wirtualnemedia.pl. Fratria wydaje tygodnik "Sieci” oraz miesięczniki "W Sieci Historii” i "Gazeta Bankowa”.
Tygodnik "Sieci" od dwóch lat notuje duże spadki sprzedaży. Według danych ZKDP sprzedaż w 2018 r. wynosiła średnio 44 tys. egz., czyli ponad 28 proc. mniej niż rok wcześniej. W tym roku jest jeszcze gorzej. W pierwszym kwartale tygodnik sprzedawał średnio ok. 39 tys. egz.
Złe wyniki sprzedaży nie przełożyły się jednak na wpływy z reklam. Wzrosły one z 21 do ponad 24 mln zł, czyli o 12 proc. Do firmy oprócz czasopism należy portal wPolityce.pl oraz działająca od dwóch lat Telewizja wPolsce.pl.
Według badania Gemius/PBI w maju br. wPolityce.pl zanotowało 1,51 mln realnych użytkowników i 29 mln odsłon, natomiast Telewizja wPolsce.pl miała w maju br. 0,003 proc. udziału w rynku oglądalności (według danych Nielsen Audience Measurement).
Rosną też wpływy spółki pochodzące z dotacji. W 2018 r. Fratria otrzymała 436 tys. zł, a rok wcześniej tylko 258 tys. zł.
Największym udziałowcem Fratrii jest Spółdzielczy Instytut Naukowy Grzegorza Biereckiego, który ma ponad 50 proc. udziałów. Pozostałymi udziałowcami są Jacek i Michał Karnowscy. Prezesem spółki jest od grudnia 2015 r. Romuald Orzeł.
Czytaj takze: Polacy wskazali lidera opozycji
Źródło: wirtualnemedia.pl
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl