EC665 Tiger
EC665 Tiger to oferowany przez europejskie konsorcjum Airbus Helicopters wielozadaniowy śmigłowiec uderzeniowy, którego konstrukcja w 80 proc. jest oparta na materiałach kompozytowych. Maszyna obecnie służy w armiach państw, które wchodzą w skład wspomnianego koncernu, czyli Niemiec, Francji i Hiszpanii. Poza tym na zakup 22 egzemplarzy zdecydowała się również Australia.
Atutami Tigera są m.in.: elementy technologi stealth, obniżające możliwość wykrycia śmigłowca przez systemy nieprzyjaciela; niesamowita zwrotność (helikopter jest w stanie wykonać pełną pętlę); szeroka wielozadaniowość; wysoki poziom gotowości bojowej (np. w trudnych afgańskich warunkach wynosiła aż 90 proc.); duży zasięg operacyjny (800 km przy 450 km zasięgu Apache'a, choć w przypadku Polski ma to mniejsze znaczenie).
Śmigłowiec jest konstrukcją w pełni europejską i przez to wydaje się być lepiej przystosowany do działań w naszych warunkach pogodowych i terenowych. Poza tym jest bardziej zaadaptowany do działania w pojedynkę (wysoka autonomiczność operacyjna) niż amerykańskie Apache, co przy zakupie ograniczonej liczby egzemplarzy może mieć dla Polski niebagatelne znaczenie.
Za Tigerem przemawia również fakt, że jest produkowany tuż za polską granicą. Bliskość bazy przemysłowej z pewnością ułatwiłaby jego użytkowanie. Ponadto maszyna może zostać przystosowana do przenoszenia pocisków przeciwpancernych Spike, których elementy powstają w polskich zakładach Mesko w Skarżysku Kamiennej.