EC 725 Caracal
Początkowo Eurocopter był na przegranej pozycji, ponieważ w odróżnieniu od konkurentów nie miał nad Wisłą żadnych zakładów, w których mógłby produkować śmigłowce. Jednak gdy okazało się, że MON chce zamówić aż 70 śmigłowców, zarząd firmy zapowiedział, że w przypadku zwycięstwa w przetargu, maszyny będą produkowane w Polsce.
Jak informowała "Polska Zbrojna", za partnera strategicznego Eurocopter wybrał Wojskowe Zakłady Lotnicze numer 1 w Łodzi. - to tam miałaby powstać linia montażowa EC 725. Ponadto w Dęblinie postałaby dodatkowo linia montażowa silników.
Mało tego, jak zwracała uwagę "Gazeta Wyborcza", EADS w czerwcu zdecydował, że Polska uzyska "status kraju wewnętrznego", co oznacza dopuszczenie do wewnętrznych procedur. - Nie ma więc problemu z przekazywaniem technologii, np. kodów. Co więcej, możemy je wspólnie w Polsce napisać przy pomocy waszych informatyków - twierdził jeden z francuskich dyplomatów, cytowany przez "GW".