Sosnowiec. Nowa linia tramwajowa nabiera kształtów, jest też mural
Budowa nowej linii tramwajowej w Sosnowcu idzie pełną parą. To pierwsza taka inwestycja w mieście od 40 lat.
Widać pierwsze efekty budowy nowej linii tramwajowej w Zagórzu. Na pierwszych odcinkach ułożono betonowe podkłady i położono tory. Zanim jednak do tego doszło, pod koniec czerwca, po zakończonej przebudowie, przełączone zostały nowe odcinki wodociągu w okolicy ronda Jana Pawła II oraz ul. Wolności. Przy ul. Rydza, ul. Wolności oraz przy ul. Paderewskiego zakończona została także przebudowa kolizyjnych odcinków sieci gazowej. – Te prace, które wykonywane są niejako przy okazji, są niezbędne do realizacji głównego celu, choć nieczęsto się o nich mówi. Skupiamy się zwykle na elementach torowych i sieciowych, bo to istota naszych inwestycji – mówi Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.
Sosnowiec. Budowa torowiska w Zagórzu
Trwają również prace na obiekcie inżynieryjnym przyszłego węzła przesiadkowego. - Na przełomie sierpnia i września planujemy dokonać pierwszego przełożenia ruchu na ulicy Braci Mieroszewskich – mówi dyrektor kontraktu Robert Wach z Eurovia Polska, która wykonuje prace.
Zaawansowane są także prace na odcinku wzdłuż ul. Rydza Śmigłego, gdzie zabudowane zostały mury oporowe oraz zostały ułożone warstwy konstrukcyjne w torowisku wraz z jego odwodnieniem. W ramach przygotowań do kolejnych etapów prac wykonywane są także fundamenty pod przyszłe słupy trakcyjno-oświetleniowe oraz przygotowywany jest teren, na którym powstanie budynek przyszłej podstacji trakcyjnej.
Sosnowiec. Mural ozdobą budowy nowej linii tramwajowej
Budowa może pochwalić się też nietypowym projektem. Na ogrodzeniu zaplecza budowy powstał mural nawiązujący do inwestycji. Autorem oraz wykonawcą muralu, jest firma z Sosnowca, zajmująca się malowaniem artystycznym, przemysłowym oraz malowaniem z elementami przestrzennymi. – Jest to nasz ukłon w stronę mieszkańców. Zawsze staramy się tak organizować prace, aby redukować utrudnienia, a jeśli to możliwe zadbać również o aspekt wizualny. Budowa przecież nie musi być nudna – mówi kierownik robót Krzysztof Franków z firmy Eurovia.