Sosnowiec. Kierowcy odetchną. Pojedziemy nowymi wiaduktami oraz łącznicami na DK 94
Nowa organizacja ruchu będzie obowiązywała od środy w Sosnowcu w rejonie kończącej się budowy dwupoziomowego skrzyżowania drogi nr 94 z ul. Długosza. Ponieważ zostanie otwarta górna część węzła, z rondem, będzie można przejechać już tamtędy we wszystkich kierunkach.
Droga krajowa nr 94 jest alternatywą dla kierowców podróżujących między centralną częścią woj. śląskiego i Krakowem, którzy nie chcą korzystać z płatnego odcinka autostrady A4. Trasa ta – od węzła z ekspresową S86 w Sosnowcu do Olkusza w woj. małopolskim – jest dwujezdniowa. Największe korki tworzyły się dotąd – ze względu na znaczny ruch lokalny i aglomeracyjny – w samym Sosnowcu, przy zabezpieczonym sygnalizacją świetlną skrzyżowaniu przelotowej drogi z ul. Długosza.
Teraz to się ma zmienić. – To ważna chwila i znak, że ta największa, w historii sosnowieckiego samorządu, bo warta blisko 100 mln zł inwestycja drogowa jest już na ukończeniu. To takie nasze prezenty dla mieszkańców – cieszy się Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.
Sosnowiec. Przejazd bez korków
W miejscu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu DK94 i ul. Długosza powstało dwupoziomowe bezkolizyjne skrzyżowanie. Dołem, po jezdniach z obniżonym poziomem, została poprowadzona główna nitka DK94, a górą ruch lokalny. Na długości kilkuset metrów, zostały wybudowane ekrany akustyczne, co znacznie zmniejszy hałas wokół drogi. Inwestycja obejmowała również budowę nowego oświetlenia ulicznego oraz przebudowę fragmentów ulicy Długosza wraz z chodnikami oraz budowę drogi rowerowej na wiadukcie i samej ul. Długosza. Na skrzyżowaniu zamontowano sześć kamer monitoringu miejskiego w tym dwie obrotowe. – Cały czas prosimy kierowców o ostrożną jazdę, bo prace wokół drogi będą jeszcze trwały. Z tego względu przez najbliższy czas na głównej nitce DK94 kierowcy będą mogli korzystać z jednego pasa ruchu w każdym kierunku – wyjaśnia Rafał Łysy, rzecznik prasowy UM.
Na realizację wartej blisko 100 mln zł przebudowy Sosnowiec pozyskał 74 mln zł dotacji ze środków na "Infrastrukturę drogową dla miast" z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (POIiŚ). Termin realizacji inwestycji został w projekcie określony na 31 grudnia 2020 r.
Sosnowieccy samorządowcy zapowiadali już wcześniej, że po zakończeniu inwestycji najprawdopodobniej zamknięte zostanie zabezpieczone sygnalizacją świetlną oddalone o kilkaset metrów od nowego węzła jednopoziomowe przejście dla pieszych, które przecina ruchliwą drogę. W pobliżu znajduje się rzadko używane, zniszczone przejście podziemne.