RegionalneŚląskŚląskie. ZTM zamyka Punkty Obsługi Klienta. I zaprasza do internetu

Śląskie. ZTM zamyka Punkty Obsługi Klienta. I zaprasza do internetu

Śląskie. Do dyspozycji pasażerów komunikacji ZTM pozostaje około 800 stacjonarnych Punktów Obsługi Pasażera.
Śląskie. Do dyspozycji pasażerów komunikacji ZTM pozostaje około 800 stacjonarnych Punktów Obsługi Pasażera.
Źródło zdjęć: © GZM
06.03.2021 10:54, aktualizacja: 06.03.2024 20:40

Zarząd Transportu Metropolitalnego – organizator komunikacji pasażerskiej w województwie śląskim – zamyka 40 stacjonarnych Punktów Obsługi Klienta. Od 22 marca pasażerowie z nich korzystający mogą załatwiać sprawy zdalnie poprzez Portal Klienta i aplikacje mobilne.

Zarząd Transportu Metropolitalnego przekonuje, że w dzisiejszych realiach zachowania konsumentów wyraźnie kierują się w stronę używania zdalnych kanałów kontaktu i sprzedaży. 40 Punktów Obsługi Klienta (POK) kończy swoje stacjonarne działanie. Sprawy tam kierowane, związane z Kartą ŚKUP, będzie można załatwić bez wychodzenia z domu.

– Zauważamy, że pasażerowie wolą i coraz chętniej korzystają z właśnie takich rozwiązań. Nie dziwi nas to, bo tak jest szybciej, wygodniej i bezpieczniej, szczególnie w czasach pandemii – mówi rzecznik prasowy ZTM Michał Wawrzaszek.

Zamówione do 6 marca karty ŚKUP będzie można odbierać w POK do 20 marca. 22 marca nieodebrane karty zostaną przekazane do Punktów Obsługi Pasażera (POP). Natomiast karty zamawiane po 6 marca będzie można nadal zamawiać z przesyłką do domu przez Portal Klienta lub odbierać w 10 POP-ach.

Śląskie. ZTM zamyka Punkty Obsługi Klienta. Działa 800 punktów sprzedaży stacjonarnej

Najważniejsze funkcje POK, czyli m.in. doładowanie karty, złożenie wniosku czy reklamacji, będzie można załatwić przez Portal Klienta, aplikację Mobilny ŚKUP lub w automatach biletowych.

- Zdajemy sobie sprawę, że choć trendy digitalizacji są powszechne i większość pasażerów przestawi się na kanały zdalne, część użytkowników preferuje kontakt z żywym człowiekiem. Dla nich pozostaje do dyspozycji sieć stacjonarnej sprzedaży biletów elektronicznych składająca się blisko z 800 punktów i ponad 120 automatów biletowych. Ponadto cały czas funkcjonuje 10 Punktów Obsługi Pasażera – wskazuje Wawrzaszek.

Przygotowania do przeniesienia zadań POK-ów zaczęły się kilkanaście miesięcy wcześniej i były wdrażane stopniowo. W ubiegłym roku m.in. wprowadzono możliwość zamówienia karty ŚKUP do domu, zwiększono zakres uprawnień POP-ów i wydłużono ich godziny otwarcia.

Zarząd Transportu Metropolitalnego. Funkcjonalna aplikacja Mobilny ŚKUP

W ubiegłym roku ZTM uruchomił aplikację mobilną Mobilny ŚKUP, która od dwóch miesięcy ma rozszerzone funkcjonalności. W tej chwili aplikacja oferuje pełną ofertę produktów, łącznie z kupowaniem biletów okresowych.

- Będziemy analizować zachowania oraz oczekiwania pasażerów. Bierzemy pod uwagę możliwość zwiększenia liczby Punktów Obsługi Pasażera – mówi rzecznik prasowy GZM Kamila Rożnowska.

Niezbędne informacje dotyczące zaplanowanej zmiany pasażerowie mogą znaleźć na stronie internetowej ZTM.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także