Śląsk. Ruszyła przebudowa dworca w Bieruniu Nowym. Mocno spóźniona
Rozpoczęły się prace związane z przebudową budynku starego dworca kolejowego w Bieruniu Nowym i przystosowaniem go na potrzeby nowoczesnego centrum przesiadkowego. Inwestycja jest jednak opóźniona prawie o rok w stosunku do pierwotnych planów.
Modernizacja starego budynku dworca i przystosowanie go do pełnienia funkcji nowoczesnego Centrum Przesiadkowego - wraz z Bike&Ride oraz Park &Ride - to ostatnie z zadań większego projektu, które nie zostało jeszcze zrealizowane. Pozostałe inwestycje w ramach tego wieloelementowego projektu służą już mieszkańcom Bierunia.
Miasto pozyskało na nie ponad 6 milionów złotych dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-20. Koszt inwestycji to prawie 6,8 mln złotych.
Zakończenie inwestycji przewidziane jest na drugą połowę 2021 roku - prawie rok później niż planowano. Ma to związek z przedłużającą się procedurą uzyskania pozwolenia na budowę. Wykonawca odebrał już jednak plac budowy i obecnie realizuje roboty rozbiórkowe.
Szeroko zakrojony projekt zakładał:
- gruntowny remont budynku dworca kolejowego i rewitalizację przyległego do niego terenu
- zaadaptowanie budynku gospodarczego stojącego obok dworca m.in. na funkcjonalny parking rowerowy (Bike&Ride)
- wykonanie oświetlenia drogi rowerowej biegnącej pomiędzy Bieruniem Starym a Bieruniem Nowym (od ulicy Kościelnej do ulicy Baryki)
- utworzenie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Turystycznej - do ulicy Św. Kingi do istniejącej drogi rowerowej Bieruń Nowy – Bieruń Stary
- wybudowanie nowoczesnej drogi rowerowej wzdłuż ulicy Węglowej, komunikującej obecną drogę rowerową łączącą część starobieruńską i nowobieruńską z Plantami Karola