Miejsce katastrofy w świetle dnia
Wygląda równie przerażająco
Miejsce katastrofy w świetle dnia - zdjęcia
Zakończył się już pierwszy etap akcji na miejscu katastrofy kolejowej w Szczekocinach. Ratownicy wydobyli rannych z pociągów. Teraz będą przeszukiwać zniszczone wagony; nadal nie zdołano wydobyć 15 ofiary - poinformował rzecznik PSP Paweł Frątczak. Przemyśl-Warszawa było 250 osób, a w pociągu Przewozów Regionalnych Warszawa-Kraków - ok. 120.
Miejsce katastrofy w świetle dnia - zdjęcia
W akcji ratunkowej brało udział ponad 450 strażaków i m.in. 35 samochodów ratowniczych.
Miejsce katastrofy w świetle dnia - zdjęcia
Teraz pogruchotane wagony trzeba rozpiąć i odciągnąć te, które nie zostały zniszczone. - Chodzi o to by do tych najbardziej zniszczonych mogły dojechać dwa pociągi ratownicze. Wyposażone są one m.in. w specjalistyczne dźwigi do podnoszenia wagonów i lokomotyw a także różnego rodzaju pojazdy - np. na gąsienicach do odciągania zniszczonych wagonów - mówił rzecznik PSP Paweł Frątczak.
Miejsce katastrofy w świetle dnia - zdjęcia
Kolejnym etapem będzie zabezpieczenie przez prokuratorów miejsca katastrofy; strażacy będą natomiast je przeszukiwać "metr po metrze".
Miejsce katastrofy w świetle dnia - zdjęcia
W zniszczonych wagonach znajduje się jeszcze jedno ciało, co którego strażacy nie mogą dotrzeć.
Miejsce katastrofy w świetle dnia - zdjęcia
Rzecznik, pytany czy ten tragiczny bilans - 15 ofiar śmiertelnych - może jeszcze wzrosnąć, odpowiedział, że na razie nie ma takich przesłanek ale "niestety nie można niczego wykluczyć".
Miejsce katastrofy w świetle dnia - zdjęcia
Frątczak poinformował również, że akcja była bardzo trudna m.in. ze względu na to, że do katastrofy doszło w nocy oraz na dość odległe jej miejsce.
Miejsce katastrofy w świetle dnia - zdjęcia
Do katastrofy doszło w sobotę o godz. 20.57 na zjeździe z Centralnej Magistrali Kolejowej w kierunku Krakowa. W okolicach miejscowości Szczekociny koło Zawiercia zderzyły się czołowo pociągi: TLK "Brzechwa" z Przemyśla do Warszawy Wschodniej i Interregio "Jan Matejko" relacji Warszawa Wsch.-Kraków Główny. Pociąg Warszawa-Kraków wjechał na niewłaściwy tor, po którym z naprzeciwka poruszał się pociąg Przemyśl-Warszawa. Oba składy miały razem 11 wagonów.