RegionalneŚląskKatowice. Komputerowi gracze nie dają się pandemii. Mistrzostwa świata rozgrywają online

Katowice. Komputerowi gracze nie dają się pandemii. Mistrzostwa świata rozgrywają online

W Katowicach trwają mistrzostwa świata w grach komputerowych Intel Extreme Masters (IEM) Katowice 2021. Ze względu na pandemię rozgrywki prowadzone są wyłącznie online, a zawodnicy łączą się m.in. ze studiem ESL Gaming Polska, położonym w Katowicach.

Katowice. Nie w Spodku, ale online rozgrywane są finały Intel Extreme Masters.
Katowice. Nie w Spodku, ale online rozgrywane są finały Intel Extreme Masters.
Źródło zdjęć: © UM Katowice

Finały Intel Extreme Masters są organizowane w Katowicach od 2013 r. W poprzednich latach pod koniec lutego lub na początku marca ściągały do Spodka i połączonego z nim Europejskiego Centrum Kongresowego dziesiątki tysięcy fanów e-sportu, na żywo oglądających zmagania najlepszych graczy na świecie.

Także w ubiegłym roku organizatorzy przygotowywali finały IEM w formule stacjonarnej, jako imprezę masową. W ostatniej chwili, ze względu na rozpoczynającą się epidemię koronawirusa, wojewoda śląski zakazał udziału publiczności w rozgrywkach. Gracze rywalizowali więc w Spodku i MCK – przy pustych trybunach.

Katowice. Tym razem Intel Extreme Masters odbywa się bez kibiców

W tym roku, wobec trwającej wciąż pandemii, organizatorzy imprezy z firmy ESL zmienili formułę wydarzenia. - Dzięki elastyczności, jaką ma nasza organizacja, zaangażowaniu naszych partnerów, realizujemy nasze imprezy. Jak pokazał zeszłoroczny IEM, pomimo zmian organizacyjnych wyniki oglądalności są fantastyczne – powiedział prezes ESL Polska Aleksander Szlachetko. - Oczywiście, wolelibyśmy być w Spodku i mieć wielkie targi tuż obok, mieć kolejki fanów i te emocje, natomiast mam nadzieję, że pomimo że będziemy musieli jeszcze na to poczekać, doczekamy się – dodał.

E-sport wyrósł z internetu i osiągając znaczną skalę mógł z czasem przenieść się do takich obiektów gromadzących publiczność jak Spodek. - Natomiast w obecnej rzeczywistości, mając świadomość korzeni, że e-sport jest dyscypliną realizowaną on-linowo i adresowaną w głównej mierze do publiczności on-linowej, mamy możliwość zmian technicznych i organizacyjnych, by to zrealizować – mówił.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami ESL w turnieju Counter-Strike: Global Offensive biorą udział 24 drużyny z całego świata, rywalizujące na jednym europejskim serwerze ze swoich ośrodków treningowych. Turniej, w którym pula nagród wynosi 1 mln dolarów, jest rozgrywany w trzech etapach: play-in (16-17 lutego), etap grupowy (18-21 lutego) i play offs (26-28 lutego).

Od 20 lutego rozpoczęły się rozgrywki, które zakończą roczny cykl rywalizacji StarCraft II ESL Pro Tour. W ich trakcie 36 zawodników z całego świata walczy o pulę nagród w wysokości 250 tys. dolarów oraz trofeum IEM Katowice 2021. Wydarzenie zakończy turniej towarzyszący Warcraft III: Reforged ESL Pro Tour, rozegrany w ramach DreamHack WC3 Regional Championship 4-7 marca. Gracze będą rywalizowali o nagrody w wysokości 100 tys. dolarów.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)