Katowice. Nowa ścieżka rowerowa, zamiast pociągów pojadą rowery
Katowice i spółka CTL Maczki-Bór podpisały akt notarialny o przejęciu przez miasto gruntów po kolei piaskowej. Miasto na jej miejscu wybuduje drogę rowerową o parametrach velostrady, od Giszowca w kierunku Centrum Przesiadkowego Brynów, z jednoczesnym połączeniem z terenami Katowickiego Parku Leśnego.
Akt notarialny w sprawie przejęcia gruntów po kolei piaskowej podpisali Marcin Krupa, prezydent Katowic i Sławomir Rzepecki, prezes zarządu CTL Maczki-Bór. Umowa dotyczy sprzedaży działek na rzecz miasta Katowice o łącznej powierzchni 5,7 ha za kwotę 591 668,09 złotych.
- Finalizujemy prowadzone przez ostatnie miesiące negocjacje dotyczące sprzedaży gruntów pokolejowych położonych w Katowicach, które pomogą zrealizować miastu plany przyjaznej dla rowerów infrastruktury. To tereny po zlikwidowanej piaskowej linii kolejowej, które tworzyły sieć linii kolejowych biegnących wzdłuż Zabrza poprzez Rudę Śląską, Chorzów, Katowice, Mysłowice, Jaworzno, Sosnowiec oraz Imielin i Lędziny – mówi Sławomir Rzepecki, prezes CTL Maczki-Bór.
Katowice. Powstanie ścieżka rowerowa
Tory kolejowe zastąpi ścieżka rowerowa o parametrach velostrady. Będzie fragmentem planowanego połączenia dzielnicy Giszowiec z Centrum Przesiadkowym Brynów o łącznej długości ok. 5,3 km. Większość tego odcinka, bo ok. 4,2 km stanowić będzie droga rowerowa o podwyższonych parametrach, która ma być wykonana w śladzie dawnej kolei piaskowej na odcinku od ul. Kolistej do włączenia w ul. Huberta. Powstanie wygodne i bezpieczne połączenie rowerowe, jak i dla pieszych (równolegle do velostrady planowany jest chodnik i obiekty małej architektury), które umożliwi szybki dostęp do węzła przesiadkowego. Dzięki temu będzie też możliwość wykorzystania tego terenu dla przejazdów z Giszowca i Nikiszowca do rekreacyjnych obszarów Katowickiego Parku Leśnego.
Przetarg na projekt drogi rowerowej ma zostać ogłoszony w drugim kwartale tego roku. Termin wykonania projektu wraz ze złożeniem wniosku o wydanie decyzji administracyjnej zezwalającej na realizację szacuje się na dziewięć miesięcy od dnia podpisania umowy. Budowa może więc ruszyć w połowie 2022 roku.