Częstochowa. Pomyśleli o podróżnych, podczas deszczu już nie będą moknąć
Dobra wiadomość dla podróżnych. Na głównym peronie stacji Częstochowa Stradom będzie większa wiata. Będzie kosztował pół miliona złotych.
27.07.2021 | aktual.: 06.03.2024 20:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Częstochowa Stradom, to jeden z trzech dworców kolejowych w mieście, obok stacji głównej i dworca w dzielnicy Raków. Zyskał na znaczeniu w 2015 r., gdy z powodu remontów m.in. na linii Kraków – Katowice, skierowano na wiodącą przezeń tzw. protezę koniecpolską wiele dalekodystansowych połączeń, w tym najszybsze pociągi premium z Warszawy do Wrocławia.
Częstochowa. Dłuższa wiata na peronie stacji Częstochowa Stradom
Odnowiony przez PKP dworzec był wówczas jedynym w mieście, na którym zatrzymywały się szybkie pociągi. PKP PLK zbudowały wówczas kosztem ok. 6,4 mln zł zadaszone przejście podziemne z dworca do peronu nr 2. Teraz na nim rozpoczęły się prace przy montażu nowej wiaty. Będzie ona dłuższa o 50 metrów od dotychczasowej i wyposażona w dwie otwarte oraz przeszklone poczekalnie. Podróżowanie ułatwią nowe oznakowanie, gabloty informacyjne oraz poręcze do odpoczynku na stojąco. Koszt prac to około 500 tys. zł. Prace zaplanowano do końca września.
Częstochowa. Centra przesiadkowe przy dworcach kolejowych
Dodajmy, że z końcem stycznia samorząd Częstochowy oddał oficjalnie do użytku trzy centra przesiadkowe przy dworcach kolejowych, m.in. przy Częstochowa Stradom. Łącznie centra mają być wykorzystywane przez 16 miejskich linii autobusowych, tramwaje, linie komunikacyjne sąsiedniej gminy Rędziny, a także przewoźników prywatnych (po uzgodnieniach).
Od 1 stycznia obok dworca w Stradomiu przez ul. Pułaskiego kursują linie autobusowe nr 23 i 69, a przez peron nowego węzła - linie nr 15 i 37. Docelowo możliwe ma być tam skierowanie jeszcze jednej linii autobusowej, od strony centrum. Zbudowano też miejsca parkingowe i nowe odcinki dróg rowerowych.