Bytom. Pomysł na weekend. Wąskotorówką do Tarnowskich Gór
Regularne weekendowe przejazdy z Bytomia do Miasteczka Śląskiego i z powrotem rozpoczęło Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych. Ostatni odcinek przebiega obok popularnego zalewu rekreacyjnego Nakło-Chechło.
05.06.2021 | aktual.: 06.03.2024 20:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Stały rozkład jazdy wprowadzono na każdą sobotę i niedzielę od 5 czerwca do 5 września.
Z kolejki można skorzystać nie tylko, aby dojechać do Zabytkowej Kopalni Srebra albo na plaże nad zalewem. Wzdłuż 21 kilometrów toru o rozstawie szyn 785 mm znajdują się też inne atrakcje: zabytkowa elektrociepłownia w Bytomiu-Szombierkach, stary kamieniołom i rezerwat bukowy na pograniczu Bytomia i Tarnowskich Gór czy wpisane na listę UNESCO inne tarnogórskie podziemia pogórnicze.
Z dworca w Bytomiu pociąg odjeżdża o godzinach 9.00, 12.00 i 16.00. Z Miasteczka Śląskiego pociągi wyruszają o 10.30, 13.30 oraz 17.30.
Bytom. Jaki jest koszt przejazdu?
Dzieci do lat 4 mogą skorzystać z przejazdu bezpłatnie. Bilet dla dorosłych kosztuje 16 złotych, a ulgowy 8 zł. Bilet ulgowy przysługuje uczniom oraz studentom do 26 roku życia oraz osobom niepełnosprawnym. W ofercie są również bilety rodzinne. Dla osoby dorosłej wraz z dzieckiem (do 16 roku życia) obowiązuje bilet za 22 złote (1+1). Z kolei dwójka dorosłych oraz dwójka dzieci do lat 16 pojadą za 42 złote (2+2). Bagaż podręczny, w tym wózki oraz rowery są w cenie biletu. Bilety dostępne są u kierownika pociągu bądź konduktora.
Dodatkową atrakcją jest zwiedzanie stacji Bytom Karb Wąskotorowy. Chętni mają do dyspozycji dwa terminy w każdą niedzielę - 11:40 oraz 14:30. Przewodnik przez około godzinę będzie opowiadał o ciekawostkach związanych z koleją wąskotorową oraz z samą stacją kolei. Podczas zwiedzania będzie czynny sklep z pamiątkami znajdujący się w Izbie Tradycji.
SGKW zwraca uwagę, że przystanki Elektrownia Szombierki oraz Dąbrowa Miejska są w tym sezonie przystankami na żądanie, obsługiwanymi w razie obecności pasażerów na peronie lub zgłoszenia chęci wysiadania u kierownika pociągu. W razie braku zainteresowania pociąg przejedzie przez nie bez zatrzymania.