Trwa ładowanie...

Składy Inspiro znowu szwankują. Trzeba wymienić koła

Pech nie opuszcza pociągów wyprodukowanych przez konsorcjum Siemens i Newag.

Składy Inspiro znowu szwankują. Trzeba wymienić koła
d16cd70
d16cd70

Zlecone przez Metro Warszawskie ekspertyzy wykazały, że ze względów bezpieczeństwa konieczna będzie wymiana kół w ośmiu składach Inspiro. Zużywają się one bardzo szybko, stąd taka właśnie decyzja. Spółka zgłosiła producentowi ten problem , jednak konsorcjum Siemens i Newag nie zamierza płacić za wymianę kół. Sprawa trafiła do sądu i czeka na swoje ostateczne rozstrzygnięcie. Na razie koszty związane z naprawą zostaną sfinansowane, z wcześniej wniesionych przez producenta , zabezpieczeń finansowych.

- Zamierzamy wymienić koła w ośmiu składach Inspiro, ze względu na ich nadmierne zużycie. Nie można przesądzać o wadzie konstrukcyjnej składów, ponieważ dotyczy to ośmiu z nich. W pozostałych na chwilę obecną nie zachodzi potrzeba wymiany kół - powiedział WawaLove.pl Cyryl Wojewódzki z biura prasowego Metra Warszawskiego. - Trzeba też podkreślić, że całość kosztów naprawy zostanie sfinansowana ze środków gwarancji bankowej, którą wcześniej zabezpieczył producent pociągów- dodaje.

Konsorcjum, które dostarczało Inspiro zapewnia, że nie ma mowy o pomyłce i specyfikacja techniczna składów jest zgodna ze wszystkimi warunkami zamówienia. Metro zamierza wymienić koła w trybie tzw. zamówienia "z wolnej ręki", dzięki czemu możliwe będzie szybsze rozwiązanie problemu i powrót pociągów do ruchu pasażerskiego. Wszystkie usterki powinny zostać usunięte na początku przyszłego roku. Spółka uspokaja, że problem ten dotyczy wyłącznie ośmiu składów, a cała sytuacja nie stanowi zagrożenia dla bieżącego kursowania obu linii podziemnej kolejki.

Przypomnijmy, że składy Inspiro trafiły do stolicy w październiku 2013 roku. Niemal od początku ich kursowania dochodziło do licznych awarii, w wyniku których były tymczasowo wycofywane z ruchu. Miesiąc po ich pojawieniu się w stołecznym metrze doszło też do pożaru, przy dojeździe do stacji Politechnika. Ewakuowano 150 osób. Gryzący dym zaszkodził pięciu pasażerom kolejki, którzy zostali przewiezieni do szpitala. Pisaliśmy o tym tutaj .

d16cd70
d16cd70
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d16cd70
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj