Fałszywe maile
Czym jest kampania negatywna? W skrócie można powiedzieć, że jest to autoreklama, działanie, które ma na celu zniechęcić wyborców do danej osoby. Używa się do tego wielu metod marketingowych, takich jak dyskredytacja, manipulacja czy propaganda. Chodzi o to, by pokazać przeciwnika w niekorzystnym świetle. Oczernianie jest na tyle skutecznym sposobem walki z konkurencją, że coraz więcej graczy decyduje się grać nieuczciwie. Tzw. czarny PR, nie bez przyczyny nazywany też „brudnym”, opiera się na rozpowszechnianiu nieprawdziwych informacji.
Ostatnio ich ofiarą padła posłanka PiS Beata Kempa – ktoś podszywając się pod jej adres mailowy, wysłał do mediów wiadomość informującą, że rezygnuje ona z udziału w wyborach. Dr Bartłomiej Biskup wyjaśniał, że jest to przykład kampanii negatywnej i to w dodatku kryminalnej. - Rzadko się to zdarza, bo kampanie negatywne zazwyczaj charakteryzują się jakimś oczernianiem, a tu mamy do czynienia z działaniem kryminalnym. To znaczy, że kampania się zaostrza – mówił PAP politolog. Szefowa świętokrzyskiego PiS zgłosiła sprawę policji - śledztwo dotyczące oszustwa komputerowego prowadzi kielecka prokuratura.