Trwa ładowanie...

Sąd nakazał "Newsweekowi" publikację sprostowania. Pisali o polskich obozach

Newsweek.pl musi opublikować sprostowanie nieprawdziwej informacji – orzekł Sąd Najwyższy. Chodzi o doniesienia portalu o tym, że w Polsce miały się znajdować polskie obozy koncentracyjne utworzone przez Polaków.

Share
Sąd nakazał "Newsweekowi" publikację sprostowania. Pisali o polskich obozach
Źródło: East News
d46wn4w

W styczniu 2017 roku portal newsweek.pl opublikował artykuł pt. "Po wyzwoleniu nazistowskich obozów Polacy ponownie je otworzyli? 'Mała zbrodnia' Marka Łuszczyny" autorstwa Pauli Szewczyk. Publicystka podała w tekście, że po 1945 r. Polacy na miejscu filii obozu w Auschwitz-Birkenau ponownie otworzyli obóz Świętochłowice-Zgoda.

Rok po publikacji artykułu sąd zdecydował, że newsweek.pl powinien sprostować nieprawdziwą informację. Portal apelował jednak od wyroku i sprawa znów ciągnęła się miesiącami. W końcu trafiła do Sądu Najwyższego.

We wtorek sąd odmówił rozpoznania skargi kasacyjnej lewicowego portalu. "Wygrałem z Newsweekiem proces (...)
To kolejna wygrana Reduty Dobrego Imienia" - napisał na Twitterze prezes tej fundacji Maciej Świrski.

d46wn4w

"W tej sprawie najistotniejsze jest to, że w ocenie wszystkich sądów jestem osobą zainteresowaną i mogę występować o sprostowanie nieprawdziwych informacji w kontekście prawdy historycznej. I oświadczam: będę dalej to czynić" – podkreślił Świrski.

Zobacz także: Posłowie PO nie oddali hołdu powstańcom? Stanowcza reakcja posłanki PO

Newsweek.pl musi opublikować sprostowanie o tym, że nieprawdziwa jest informacja, iż w Polsce znajdowały się obozy koncentracyjne utworzone przez Polaków.

Źródło: TVP Info

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d46wn4w

Podziel się opinią

Share
d46wn4w
d46wn4w
Więcej tematów