Trwa ładowanie...

Rafał Trzaskowski ma pomysł na komunikację. Wczoraj taśma, dziś nowe nitki... metra

Kandydat koalicji obywatelskiej na prezydenta Warszawy nie chce być gorszy od swoich rywali. Po "efekcie 10 linii metra" Miasta Jest Nasze i deklaracji budowy III i IV linii metra przez Patryka Jakiego, Rafał Trzaskowski przedstawił swoją wizję.

Rafał Trzaskowski ma pomysł na komunikację. Wczoraj taśma, dziś nowe nitki... metraŹródło: PAP, fot: Jacek Turczyk
d1hmgxm
d1hmgxm

Komunikacja miejska według kandydata PO-Nowoczesnej ma składać się z aż... pięciu linii metra. Rafał Trzaskowski obiecuje przedłużenie II linii do Żerania i Ursusa i deklaruje chęć budowy III linii.

Połączy ona Warszawę Wschodnią, Gocław z Dworcem Południowym, czyli Metrem Wilanowska. Stamtąd z kolei miałaby startować czwarta linia - i wieść przez tzw. Mordor, Służewiec, aż na Ursus, gdzie połączy się z przedłużoną II nitką. V linia ma liczyć cztery stacje - sięgnie za Młociny, aż za Wisłę - na Mehoffera na Białołęce.

- Stolica dobrej komunikacji musi być dobrze zaplanowana. To musi być system godzący różne interesy mieszkańców. Mamy to wszystko policzone: koszty, potoki pasażerów - zapewniał Rafał Trzaskowski na konferencji zorganizowanej w zajezdni SKM na Szczęśliwicach.

Trzaskowski zadeklarował też korekty na I linii, w tym budowę węzła przesiadkowego między stacją metra Centrum a dworcem Śródmieście. To inwestycja na 56 mln zł. Zapowiada też dobudowę nowych stacji Plac Konstytucji i Muranów. To pomysł, na który mocno naciskali mieszkańcy podczas spotkań z kandydatem PO-Nowoczesnej. Trzaskowski chce też uruchomić SKM-ki na nowych liniach - do Piaseczna i Ożarowa Mazowieckiego.

d1hmgxm

Zobacz też: Sasin o Trzaskowskim: mocno ułatwia Jakiemu, codziennie zalicza wpadki

- Łatwo jest narysować linię na mapie. My zaprojektowaliśmy cały system i policzyliśmy, ile to może kosztować - podsumował Trzaskowski. Dodatkowe linie metra mają kosztować 10-12 miliardów zł. Kandydat koalicji obywatelskiej w najbliższym czasie ma zaprezentować plan rozwoju sieci tramwajowej. Transport szynowy został określony jako priorytet ze względu szybkość i walory ekologiczne.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d1hmgxm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1hmgxm
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj