Samolot wielozadniowy E-10 MC2A
Wartość w ówczesnych dolarach: 1,9 mld
Projekt samolotu E-10 MC2A bazował na Boeingu 767. E-10 miał docelowo zastąpić kilka wojskowych wersji Boeingów 707, między innymi E-8 Joint Stars. W 2003 koncerny Northrop Grumman, Boeing i Raytheon rozpoczęły prace rozwojowe nad samolotem. Początkowe założenia mówiły o połączeniu systemów radarowych do monitoringu lądowego i przestrzeni powietrznej. Szybko okazało się to niemożliwe ze względu na pobór mocy i wzajemne zakłócanie się systemów.
Założenia zostały zmodyfikowane i zaczęto mówić o dwóch oddzielnych flotach E-10 oraz grupie samolotów wykorzystywanych jako centrum kontroli dronów.
W fiskalnym roku 2007 program E-10 spotkały cięcia. Pozostawiono fundusze na rozwój i testy tylko jednego egzemplarza próbnego. Z końcem tego samego roku fiskalnego program został zamknięty. Stany Zjednoczone opracowują obecnie systemy, które mają zastąpić Joint STARS, a jedyny egzemplarz E-10 odsprzedali Bahrajnowi, który przerobił go na samolot do transportu VIP-ów.
Na zdjęciu: Boeing 707 E-8 Joint STARS, który miał zostać zastąpiony przez maszyny z programu E-10 MC2A