Trwa ładowanie...
d1rsr1v
09-05-2012 03:55

Polskie urzędy zatykają się przez zawiłe procedury

Dla załatwienia identycznej sprawy, ten sam formularz może być mielony 30 razy w jednym urzędzie, a 90 razy w drugim. Końcowy rezultat jest taki sam, ale zaangażowane środki i czas zgoła różne - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

d1rsr1v
d1rsr1v

Winne są odmienne wewnętrzne procedury załatwiania spraw w urzędzie. Dlatego badacze z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego proponują umieścić wszystkie modele upraszczające skomplikowane procedury w specjalnym portalu. Dzięki niemu urzędy same mogłyby zacząć wdrażać jak najprostsze rozwiązania.

Ale do tego potrzebny jest sprawny elektroniczny obieg dokumentacji w urzędach oraz elektroniczne ścieżki kontaktu z klientami. Jan Czajkowski ze Związku Miast Polskich wskazuje jednak, że wciąż tych e-usług nie wdrożono w sporej części urzędów, zwłaszcza samorządowych.

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji pracuje już nad rozwiązaniami mającymi pozwolić na wdrażanie w samorządach jednolitych e-usług, które uproszczą procedury. - Mamy już gotowy projekt. Jedną ze zmian jest obowiązek prowadzenia elektronicznej skrzynki podawczej we wszystkich urzędach - mówi minister Michał Boni.

d1rsr1v
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1rsr1v
Więcej tematów