Polskie projekty PR triumfują w Golden World Awards
Rozstrzygnięta została tegoroczna edycja Golden World Awards, konkursu organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations (IPRA).
04.07.2005 08:21
Wśród laureatów są cztery projekty z Polski, w tym trzy autorstwa agencji należących do Związku Firm Public Relations. Pod względem zdobytych nagród Polacy znaleźli się na trzecim miejscu, po Stanach Zjednoczonych (10 nagród) i Wielkiej Brytanii (5 nagród).
44 ekspertów z 26 krajów oceniało 239 zgłoszeń konkursowych w 23 kategoriach. Polscy laureaci to: 1. agencja On Board Public Relations, projekt "Działania dla Unii Farmaceutów - Właścicieli Aptek", kategoria Public Affairs
- agencja Profile, projekt "Masz prawo wiedzieć" dla Polskapresse, kategoria Community Relations
- agencja Sigma International, projekt "Prywatyzacja PKO BP", kategoria Investor Relations
- Telekomunikacja Polska SA, projekt "Telefon do mamy", kategoria Corporate Social Responsibility
Celem działań On Board Public Relations dla Unii Farmaceutów - Właścicieli Aptek było wsparcie postulatów prawnych reprezentowanego przez Unię środowiska aptekarzy oraz poprawa bezpieczeństwa stosowania leków. W ramach kampanii prowadzony jest m.in. Ogólnopolski Program na rzecz Bezpiecznego Stosowania Leków, który wykorzystuje działania edukacyjne kierowane do ogółu społeczeństwa. "Osiągniętym już sukcesem kampanii było wprowadzenie do ustawy Prawo Farmaceutyczne poprawek proponowanych przez UF-WA, a także trwałe wzmocnienie wizerunku farmaceuty jako zawodu zaufaniapublicznego." - powiedział Tomasz Turzyński, Account Manager On Board PR, szef zespołu realizującego zwycięską kampanię.
Projekt agencji Profile "Masz prawo wiedzieć" jest kampanią społeczną prowadzoną przez 8 dzienników regionalnych Polskapresse. Ma na celu poinformowanie czytelników dzienników o ich prawie dostępu do informacji publicznej, zmienia nastawienie urzędów i instytucji do udzielania petentom wszelkich informacji o charakterze publicznym. W ramach akcji, od września 2004 roku, we wszystkich dziennikach Polskapresse ukazało się około 2000 publikacji na temat praw obywateli do informacji, redakcje interweniowały ponad 300 razy. Kampania zyskała poparcie prof. Andrzeja Zolla, Rzecznika Praw Obywatelskich.
Sigma International (Poland) była odpowiedzialna za prowadzenie działań komunikacyjnych wspierających proces prywatyzacji banku PKO BP. Agencja opracowała koncepcję całokształtu działań komunikacyjnych i koordynowała ich realizację. Działania agencji obejmowały zlecenie badań i analiz opinii publicznej, opracowywanie i dystrybucję materiałów informacyjnych, utrzymywanie kontaktów z mediami, współpracę z agencjami reklamowymi oraz wsparcie dla relacji z inwestorami. Efektem wspólnych działań agencji i Departamentu Promocji i Komunikacji PKO BP oraz współpracujących agencji reklamowych było bezprecedensowe zainteresowanie opinii publicznej tym procesem oraz największa w historii liczba inwestorów indywidualnych, którzy zapisali się na akcje przedsiębiorstwa państwowego. Zmieniło się także nastawienie części opinii publicznej do procesów prywatyzacyjnych.
Celem projektu "Telefon do Mamy" prowadzonego przez Telekomunikację Polską jest pomoc dzieciom przebywającym w szpitalach w kontakcie z rodzicami. "Telefon do Mamy" to autorski projekt polegający na umieszczaniu na oddziałach dziecięcych przyjaznychdziecku, kolorowych aparatów telefonicznych, z których mały pacjent możekorzystać bezpłatnie dzięki specjalnym kartom telefonicznym. Projekt ma charakterogólnopolski. Działa już ponad 1000 "Telefonów do Mamy" na prawie każdymoddziale dziecięcym w Polsce.
Dwa z nagrodzonych w Golden World Awards projektów to również zwycięzcy zeszłorocznej edycji polskiego konkursu Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Firm Public Relations. "Działania dla Unii Farmaceutów - Właścicieli Aptek" zwyciężył w kategorii Public Affairs&Lobbying, natomiast "Telefon do Mamy" w kategorii PR korporacyjny.
Rafał Szymczak, prezes Związku Firm Public Relations: "Jestem przekonany, że cztery nagrody dla polskich projektów w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów PRowskich na świecie są wyrazem szczególnego docenienia profesjonalizmu naszego rynku. Tylko projekty amerykańskie i brytyjskie otrzymały więcej nagród, a powiedzmy szczerze, że pod względem obrotów w PR jesteśmy o rzędy wielkości za tymi rynkami. Jest mi szczególnie miło, iż wszystkie nagrodzone agencje z Polski należą do ZFPR. Warto też dodać, że od kilku lat w GWA projekty agencji z ZFPR systematycznie otrzymują wyróżnienia i nagrody, a w tym roku w pierwszej edycji europejskiego konkursu SABRE nagrodzone zostały dwa projekty agencji ZFPR, w tym jeden został zakwalifikowany do grona 5 najlepszych w Europie".